پرستار اورژانس نوزاد 2 روزه را از خفگی نجات داد

کدخبر: ۶۶۶۰۲۰
روز گذشتهه مردی در تماس با اورژانس سنندج گفت که پسر 2روزه‌اش هنگام شیرخوردن دچار حالت خفگی شده است. این مرد که به ‌شدت نگران جان فرزندش بود از کارشناس اورژانس درخواست کمک کرد.
پرستار اورژانس  نوزاد 2 روزه را از خفگی نجات داد

به گزارش اقتصادنیوز، رونامه همشهری نوشت: در آن سوی خط همزمان با ثبت این حادثه در سیستم اورژانس و اعزام آمبولانس به محل حادثه، کارشناس اورژانس تصمیم مهمی گرفت، چون تا رسیدن آمبولانس و تکنیسین‌ها به محل حادثه ممکن بود کار از کار گذشته و نوزاد جانش را از دست بدهد.

به همین دلیل کارشناس اورژانس تصمیم گرفت به‌صورت تلفنی پدر نوزاد را برای نجات جان فرزندش راهنمایی کند. آنطور که پدر نوزاد می‌گفت او نفسش بند آمده و رنگش کبود شده بود. آنها چند مرتبه هم پشت نوزاد ضربه زده بودند، اما راه تنفسی‌اش باز نشده بود و هرچه می‌گذشت چهره‌اش کبودتر و اوضاع وخیم‌تر می‌شد.

در این شرایط کارشناس اورژانس از پدر نوزاد خواست گوشی موبایلش را روی پخش بگذارد و اقداماتی را که به‌صورت تلفنی گفته می‌شود، انجام دهد.

طبق دستور کارشناس اورژانس پدر نوزاد مرحله به مرحله عملیات سی‌پی‌آر و احیا را انجام داد، اما واکنشی از سوی نوزاد اتفاق نیفتاد. هر چه می‌گذشت وضعیت نوزاد وخیم‌تر می‌شد تا اینکه در ادامه کارشناس اورژانس از پدر نوزاد خواست که مانور هایملیخ را انجام دهد. طبق این مانور پدر نوزاد با انجام چند حرکت تخصصی به عضله‌های شکم نوزاد فشار آورد تا اینکه ناگهان راه تنفس نوزاد باز شد و او شروع به گریه کرد.

به این ترتیب با راهنمایی سهیل صباح، پرستار شاغل در دیسپیچ اورژانس کردستان این نوزاد از مرگ نجات یافت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید