چند توصیه برای کفش مناسب پیاده‌روی اربعین/ زائران کربلا بخوانند

کدخبر: ۶۶۶۳۸۹
اقتصادنیوز: زائران کربلا که قصد دارند در آئین پیاده‌روی اربعین شرکت کنند، لازم است چند توصیه مهم را در انتخاب کفش آویزه گوش قرار دهند.
چند توصیه برای کفش مناسب پیاده‌روی اربعین/ زائران کربلا بخوانند

به گزارش اقتصادنیوز، همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی در چهارم شهریورماه، سیل مشتاقان زیارت حرم امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) به سمت کربلا روانه شده است. از آن جایی که برخی زائران ترجیح می دهند در آیین مذهبی پیاده روی اربعین شرکت کنند، رعایت چند نکته مهم در ارتباط با انتخاب کفش مناسب، می تواند برای آنها خاطره ای به یادماندنی ثبت کند. 

نوشیدن آب کافی در گرمای 60 درجه کربلا، یکی از نکات بسیار مهم در این مسیر است اما نکته مهم دیگر، انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی است. در این باره، علیرضا موسویان فلوشیپ تخصصی مچ پا با اشاره به اینکه کفش مناسب برای پیاده‌روی کفشی است که سبک، نرم، قابل انعطاف و راحت باشد، خاطرنشان کرد: «کفش باید درست به اندازه پای شما باشد، نه کوچکتر و نه بزرگتر و ساق کفش نباید کوتاه بـاشد. کفش های پنجه باریک به هیچ وجه مناســب این سفر نیستند. همچنین نوک کفش نباید پای شـما را بزند یا انگشتان در آن فشرده شوند. علاوه بر این، کف آن دارای قوس متناسب با قوس های طبیعی پا باشد و انعطاف کافی داشته باشد.»

به گزارش اقتصادنیوز، این پزشک متخصص درباره ارتفاع کف کفش هم توضیحاتی داد که رعایت آن برای زوار اربعین ضروری است. بر اساس گفته های موسویان، «ارتفاع کف کفش در قسـمت پاشـنه تا مچ پا باید مناسـب باشـد (ارتفاع پاشـنه حدود دو تا سـه سـانتی‌متر) از ارتفاع زیر پنجه بیشتر باشد. همچنین از کفش‌هایی اسـتفاده کنید که امکان چرخش هوا در آنها وجود داشـته باشـد تا از عرق کردن پاها و ایجاد تاول و یا احیانا قارچ بین انگشتان جلوگیری شود.»

کفش نو بپوشیم؟

موسویان همچنین درباره کفش های نو به یک نکته اشاره کرد و گفت: «کفش‌های نو ممکن اسـت در روزهای ابتدایی پوشیدن، پا را اذیت کنند. اسـتفاده از کفی‌های چرم طبیعی ارزان قیمت درون کفش‌ها سـبب می شـود فشـار کمتری به کف پا وارد شود، انتخاب کفش های بند دار توصـیه نمی شـود، زیرا در طی پیاده روی در صـورتی که نیاز به اسـتراحت داشـته باشید، باز و بسته کردن مکرر بند ممکن است در ازدحام و شلوغی مسیر و خستگی جسمی، شما را کلافه کند.»

خبر مرتبط
تاکنون چند زائر اربعین از این مرز تردد کرده است؟+ جزئیات

اقتصادنیوز: فرماندار مهران با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا کنون ۵۷۶ هزار و ۱۶۶ زائر اربعین حسینی از مرز مهران تردد کرده‌اند، گفت: تمهیدات لازم برای تسهیل در تردد زوار فراهم است.

یک توصیه مهم برای کفش بیماران دیابتی

به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس توصیه این پزشک متخصص، «بیماران دیابتی که دچار زخم پای دیابتی بودند، احتمال دارد در پیاده روی طولانی این عارضه عود کند. علاوه براین، بیمارانی که به تازگی اعمال جراحی مچ پا انجام داده‌اند نیز از حضور در پیاده روی طولانی محروم هستند. کنترل بیماری دیابت، شستشو و خشک کردن به موقع پا و ماساژ پا با روغن‌های مناسب، می‌تواند در کاهش عوارض پیاده‌روی طولانی مدت موثر باشد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید