رونمایی تل‌آویو از طرح گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری

کدخبر: ۶۶۶۴۴۸
اقتصادنیوز:‌ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از طرح جدید شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری رونمایی کرد.
رونمایی تل‌آویو از طرح گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اکنون بیش از ۷۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری مستقر هستند. با این حال، مقامات تل آویو در نظر دارند با گسترش شهرک سازی‌ها در این منطقه، شمار شهرک نشینان را به یک میلیون نفر افزایش دهند؛ طرحی که می‌تواند عملا به طرح دو دولت برای پایان بخشیدن به منازعه فلسطینیان – اسراییل پایان بخشد. 

به گزارش الجزیره، بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) اقدام به انتشار طرح پیشنهادی شهرک سازی‌های جدید در کرانه باختری کرد. این اقدام در پاسخ به آنچه تل آویو اقدام جهانی برای شناسایی کشور مستقل فلسطینی خوانده شده است، صورت می‌گیرد. 

اسموتریچ که خود در شهرک‌های کرانه باختری ساکن است در این باره گفت: هیچ تصمیم ضداسراییلی یا ضدصهیونیستی نمی‌تواند توسعه شهرک سازی‌ها را متوقف کند. ما به مبارزه خود با عقیده خطرناک تشکیل کشور مستقل فلسطینی ادامه خواهیم داد. این مسئله ماموریت زندگی ما است. 

قرار است براساس طرح جدید شهرک سازی ها، ۶۰ هکتار از اراضی فلسطینی در مجاورت شهرک صهیونیست نشین گوش اتزیون (Gush Etzion) ساخت و ساز شده و به بیت المقدس متصل شود. 

خبر مرتبط
یورش جدید نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

اقتصادنیوز: منابع خبری بامداد دوشنبه از یورش نظامیان صهیونیست به شمال کرانه باختری خبر دادند.

این تصمیم به ماه ژوئن باز می‌گردد که کابینه نتانیاهو از ایجاد ۵ ایست بازرسی جدید در کرانه باختری خبر داده و اعلام کرد اراضی فلسطینی بیشتری به منظور ساختن ۳ شهرک جدید صهیونیست نشین در غزه توقیف می‌شود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید