روابط الجزایر و نیجر از سر گرفته شد

کدخبر: ۶۶۶۵۴۵
اقتصادنیوز: الجزایر و نیجر توافق کردند تا روابط دوجانبه خود را بر اساس اصول حسن همجواری، برادری و دوستی بین دو کشور از سرگیرند.
روابط الجزایر و نیجر از سر گرفته شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رسانه های الجزایر با اعلام این خبر به نقل از دفتر یاست جمهوری این کشور افزودند که در این راستا روز سه شنبه گفت و گوهای گسترده ای بین «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر و هیات جمهوری نیجر به ریاست «علی محمد لمین زین» نخست وزیر این کشور انجام شد.

بر اساس گزارش رسانه های الجزایر، در این دیدار «علی محمد لمین زین» نخست‌وزیر نیجر پیام «عبدالرحمن تیانی» رئیس شورای نظامی نیجر را تسلیم «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر کرد.

پیشتر نیز روز دوشنبه نخست وزیر نیجر که همزمان تصدی وزارت اقتصاد و دارایی این کشور را برعهده دارد با «صالح قوجیل» رئیس مجلس الجزایر دیدار و درباره همکاری های دو جانبه و انجام پروژه های مشترک بین دو کشور گفت و گو کرده بود.

نخست وزیر نیجر پس از دیدار با رئیس مجلس الجزایر گفته بود که دو طرف تصمیم گرفتند تا با از سرگیری روابط برای انجام هرچه سریع تر پروژه های مشترک که به سود دو کشور است تلاش کنند.

«علی محمد لمین زین» با اشاره به اهمیت روابط تاریخی الجزایر و نیجر از زمان استقلال این دو کشور، گفت که دوستی، برادری و حسن همجواری سه ارزش مشترک دو کشور است.

«علی محمد لمین زین» نخست وزیر و وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری نیجر عصر یکشنبه در راس یک هیات مهم اقتصادی و سیاسی وارد الجزایر شد و نشست های متعددی را با مقامات این کشور برگزار کرد.

خاطرنشان می شود که در پی کودتای سال ۲۰۲۳ نیجر که به برکناری «محمد بازوم» رئیس جمهور این کشور منجر شد، الجزایر روابط خود را با این کشور آفریقایی قطع کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید