مروری بر گذشته و حال یک رویداد

تصویری از اتوبان مدرس 50 سال پیش+ عکس

کدخبر: ۶۶۷۴۹۲
اقتصادنیوز:‌ جاده سوم اتوبان مدرس در چنین روزی در سال 54 گشایش یافت.
تصویری از اتوبان مدرس 50 سال پیش+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه اطلاعات در تاریخ 29 مرداد 1354 با انتشار تصویری، از گشایش جاده سوم اتوبان مدرس خبر داد و نوشت: «بزرگراه شاهنشاهی - جاده سوم که از امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت از تراکم ترافیک در دیگر جاده‌های شمالی ، جنوبی (نظیر جاده قدیم خیابان پهلوی و جردن) کاست. عبور هزاران اتومبیل گرچه از تراکم ترافیک در مبداء و مقصد دیگر جاده‌های تهران - شمیران کاست، اما سبب انبوهی ترافیک در میدان ۲۵ شهریور شد.»

به گزارش اقتصادنیوز، ساخت بزرگراه مدرس در سال 1349 آغاز شد. بزرگراه مدرس که پیش از انقلاب اسلامی، بزرگراه شاهنشاهی نامیده می‌شد، در شمال و مرکز پایتخت واقع است که به صورت شمالی-جنوبی امتداد دارد. طول تقریبی این بزرگراه 9 کیلومتر است. شروع بزرگراه مدرس از خیابان ولیعصر یا پل پارک وی است و به میدان هفت تیر ختم می‌شود.

بخشی از بزرگراه مدرس در منطقه سه شهرداری واقع است. بخش‌های دیگر آن مناطق یک، سه، 6 و هفت را جدا می‌کند. از جمله مهم‌ترین اماکن و فضاهای سبزی که در این بزرگراه قرار دارند، می‌توان به مصلی تهران، وزارت راه و شهرسازی، تپه‌های عباس‌آباد و پارک جنگلی طالقانی اشاره کرد.

بزرگراه

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۲ شهریور

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید