آموزش و پرورش در دستان علیرضا کاظمی

کدخبر: ۶۶۷۹۱۹
اقتصادنیوز: «علیرضا کاظمی» گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور جهت تصدی وزارت آموزش و پرورش که با ۲۶۸ رای موافق توانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند و زین پس به عنوان هجدهمین وزیر آموزش و پرورش بر کرسی وزارت تکیه خواهد زد، قول داده بود پس از رای اعتماد، ۱۳ اقدام فوری را در دستور کار قرار دهد.
آموزش و پرورش در دستان علیرضا کاظمی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی، هجدهمین وزیرآموزش و پرورش نامی آشنا برای اهالی آموزش و پرورش است؛ وی که پس از استعفای حاجی‌میرزایی وزیر وقت، سرپرستی وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم را سه ماهی (از ۴ شهریور تا ۷ آذر سال ۱۴۰۰) بر عهده داشت، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، معاونت آموزش متوسطه این وزارتخانه، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارتخانه و مدیرکلی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی را نیز در کارنامه خود دارد.

وزیر جدید ۵۹ ساله که مدتی هم قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بود، تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان است.

تحقق عدالت آموزشی، تأثیر سوابق تحصیلی، نصیب برابر آموزشی، کمبود فضاهای آموزشی، محتوای کتب درسی، اقتصاد آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه معلمان و آموزش و پرورش از جمله مواردی است که کاظمی قبل از اخذ رای اعتماد از نمایندگان از آها به عنوان دغدغه‌های خود برای بهبود نظام آموزشی یاد کرد.

وی که در برنامه‌های خود وعده داد «صدای معلمان» باشد، گفت که جایگاه معلمان را ارتقاء خواهد داد و اصلا آمده است تا درد آن‌ها را بشنود و فضای آموزش و پرورش را بهتر از امروز کند.

وزیر جدید کابینه پزشکیان حتی در خصوص انتصاباتش قول داده تا مدیرانش را از بین معلمان باتجربه و شایسته انتخاب کرده و اصل  شایسته‌سالاری را رعایت کند: «تردید نکنید مدیران من از بین معلمان شایسته و باتجربه خواهند بود».

کاظمی همچنین به معلمان حق داده تا نسبت به تبعیض در نظام پرداخت‌ها «گلایه» داشته باشند و گفته بود: «طرح‌های مهمی مثل رتبه‌بندی هم‌ علی‌رغم تغییرات خوبی که در حقوق‌ها داشت، کام معلمان را شیرین نکرد. باید  تلاش کنیم که هر معلم یک شغل، یک حقوق و یک زندگی باشرافت داشته باشد».

وی که قول داده است ۱۳ اقدام فوری پس از رای اعتماد از مجلس انجام دهد، برنامه‌ریزی برای بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی جدید، پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان، رفع کسری بودجه، ساماندهی معلمان، شناسایی و جذب بازماندگان، شفاف‌سازی وضعیت صندوق ذخیره، تعیین تکلیف وضعیت نیروهای مختلف وزارتخانه و….. را از جمله این اقدامات فوری خوانده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید