وقوع سیل در این کشور ۴.۵ میلیون نفر را آواره کرد

کدخبر: ۶۶۸۲۷۵
اقتصادنیوز: وزارت «مدیریت بلایای طبیعی و امداد» بنگلادش روز جمعه (امروز) اعلام کرد دست‌کم ۱۳ نفر بر اثر وقوع سیل کشته و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز متحمل خسارت و آواره شده اند.
وقوع سیل در این کشور ۴.۵ میلیون نفر را آواره کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بنگلادش پس از هفته‌ها ناآرامی سیاسی اکنون شاهد وقوع سیلی است که تاکنون ۱۳ کشته برجای گذاشته و حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را آواره کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت «مدیریت بلایای طبیعی و امداد» بنگلادش روز جمعه (امروز) اعلام کرد دست‌کم ۱۳ نفر بر اثر وقوع سیل کشته و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز متحمل خسارت و آواره شده اند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد: صدها رودخانه از بنگلادش با جمعیت ۱۷۰ میلیون نفری واقع در آسیای جنوبی عبور می‌کند. این کشور در دهه‌های اخیر شاهد سیلهای پیاپی بوده و بر اساس «شاخص جهانی خطر آب و هوا» (GCRI) از جمله کشورهای آسیب پذیر در برابر بلایا و تغییرات آب و هوایی است.

این کشور همچنین در هفته‌های گذشته ناآرامی‌های خونبار و گسترده سیاسی را شاهد بود که در نهایت به فرار شیخ حسینا پس از ۱۵ سال نخست وزیری از کشور و بر سرکار آمدن دولت موقت محمد یونس منجر شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید