حمله شبانه اوکراین به روسیه/ پاسخ سنگین کی یف به پیشروی مسکو

کدخبر: ۶۶۸۵۳۵
اقتصادنیوز: ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود روسیه بامداد یکشنبه گفت که در حمله شبانه اوکراین به این منطقه دستکم پنج غیرنظامی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.
حمله شبانه اوکراین به روسیه/ پاسخ سنگین کی یف به پیشروی مسکو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، گلادکوف در پیامی در تلگرام نوشت: متاسفانه حمله دشمن جان پنج غیرنظامی را گرفت. همچنین ۱۲ تن دیگر از جمله ۳ کودک نیز زخمی شدند.

وی افزود که جراحات ۲ تن از این کودکان «جدی» است و چهار نفر از زخمی‌های بزرگسال هم در وضعیت جدی قرار دارند.

کی‌یف در هفته‌های اخیر خصوصا پس از نفوذ به خاک روسیه در منطقه کورسک حملات پهپادی خود را شدت بخشیده است.

نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

اوکراین ادعا کرده که یک هزار و ۲۶۳ کیلومتر مربع از خاک روسیه از جمله ۹۳ منطقه مسکونی را در کورسک تصرف کرده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که هدف از تهاجم نظامی ارتش این کشور به منطقه کورسک روسیه ایجاد یک منطقه حائل است.

در حالیکه آژانس اطلاعات خارجی روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نفوذ اوکراین در خاک این کشور در منطقه مرزی کورسک با مشارکت نهادهای اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و لهستان و استفاده از تسلیحات غربی انجام شده است، نیروی هوایی اوکراین پنجشنبه گذشته اعلام کرد که در حمله به کورسک از یک بمب ساخت آمریکا استفاده کرده است.

وزارت دفاع روسیه شنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد: از زمان آغاز درگیری‌ها در منطقه کورسک، دشمن [اوکراین] در مجموع بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ سرباز، ۷۱ تانک، ۳۰ خودروی رزمی پیاده نظام، ۵۷ نفربر زرهی، ۳۷۲ خودروی زرهی رزمی را از دست داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید