الهه کاظمی پرستاری که به کما رفت/ علت چه بود؟

کدخبر: ۶۶۸۸۰۲
اقتصادنیوز: یکی از پرستاران بیمارستان لقمان حکیم تهران به دلیل فشار کاری ناشی از کار به کما رفت.
الهه کاظمی پرستاری که به کما رفت/ علت چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها خبر به کما رفتن یک پرستار در فضای مجازی منتشر شد.

بر اساس اخباری که ایلنا منتشر کرده است، الهه کاظمی، پرستار بیمارستان لقمان حکیم تهران از چند روز گذشته به کما رفته است که برادرش دلیل این اتفاق را فشار کار شدید و خستگی مفرط اعلام کرده است.

به گفته خانواده‌اش، این پرستار به دلیل حجم بالای کاری و خستگی مفرط، ابتدا بدن درد شدیدی داشت و تحت درمان با سرم قرار گرفت. به نظر می‌رسد استفاده بیش از حد از داروهای ضد درد باعث از حال رفتن الهه و ورود او به وضعیت اغما شد.

پرستاران بیش از دو هفته است که به فشار سنگین کاری، اضافه‌کار اجباری و دستمزدهای ناچیز اعتراض دارند.

خبر مرتبط
اعتراضات پرستاران به 50 شهر کشیده شد/ روایتی از امرار معاش پرستاران با رانندگی در تاکسی‌های اینترنتی

اقتصادنیوز: اعتراض پرستاران به بیش از ۵۰ شهر ایران کشیده شده است. دبیرکل خانه پرستار می‌گوید: «این اعتراضات در ۱۰۰ سال تاریخ پرستاری ایران بی‌سابقه است.» روی پلاکاردی که یکی از پرستاران در یک تجمع دارد، نوشته شده: «عدالت در پرداخت، مطالبه پرستاری» پیام روشنی از آنچه جامعه پرستاری می‌خواهد.

به گزارش اقتصادنیوز، حامد عنایتی، یک کارشناس پرستاری به «دنیای اقتصاد» گفته است: «قرار شد که مجموعا ۸ ساعت در هفته از ساعت کار مقرر پرستاران کاهش یابد و شیفت دادن در شب و شیفت دادن در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی نیز ضریب 1.5 بگیرد تا پرستاران به‌جای ۴۴ ساعت کار در هفته، با شیفت دادن در طول یک شب یا یک روز جمعه، مجموعا با ۳۲ ساعت فعالیت بتوانند زمان مقرر هفتگی خود را پر کنند.» با این حال شرایط به گونه‌ای دیگر پیش رفت. عنایتی در این زمینه می‌گوید: «این کمبود نیرو باعث فشار زیادی بر پرستاران می‌شود. یک پرستار در حال حاضر ساعت کاری‌اش به 18 تا 19 ساعت می‌رسد و برای هر پرستار در هر ساعت حدود 20 تا 25 هزار تومان در نظر می‌گیرند. در واقع گاهی یک پرستار به جای دو پرستار کار می‌کند، اما در نهایت 5 میلیون اضافه‌کاری دریافت می‌کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید