فوری/ پاول دوروف، مدیر تلگرام آزاد شد

کدخبر: ۶۶۹۳۴۹
اقتصادنیوز: مدیرعامل تلگرام برای ملاقات با یک قاضی تحقیقی از بازداشت پلیس آزاد و منتقل شده است.
فوری/ پاول دوروف، مدیر تلگرام آزاد شد

به گزارش اقتصادنیوز، پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام پس از چهار روز بازجویی در مورد اتهامات استفاده از این برنامه پیام رسان برای فعالیت های غیرقانونی از بازداشت پلیس آزاد شد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس،‌ دوروف روز شنبه در فرودگاه لو بورژه در خارج از پاریس به عنوان بخشی از تحقیقات قضایی که ماه گذشته شامل 12 تخلف جنایی ادعا شده آغاز شد، بازداشت شد.

در بیانیه دفتر دادستانی پاریس آمده است: «قاضی تحقیق به بازداشت پلیس پاول دوروف پایان داد و او را برای اولین حضور و کیفرخواست احتمالی به دادگاه معرفی خواهد کرد».

اتهامات علیه دوروف متولد روسیه که شهروند فرانسوی است، شامل این است که از پلتفرم وی برای مواد سوء استفاده جنسی از کودکان و قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و تشویق تراکنش های جرایم سازمان یافته استفاده می شود و تلگرام از به اشتراک گذاری اطلاعات یا اسناد با بازرسان در صورت لزوم خودداری می کند.

منابع نزدیک به تحقیقات گفته اند دوروف به ظن ۱۲ جرم مربوط به عدم کنترل محتوای افراطی و مجرمانه در تلگرام تحت بازجویی قرار دارد.

سوالاتی در مورد زمان و شرایط بازداشت دوروف مطرح شده است، به طوری که حامیان او را یک قهرمان آزادی بیان و مخالفان او را تهدیدی علیه آزادی بیان می‌دانند که به عمد اجازه می‌دهد تلگرام از کنترل خارج شود.

خبرگزاری فرانسوی «لوموند» روز چهارشنبه گزارش داد که این میلیاردر قبل از دریافت تابعیت فرانسه در سال ۲۰۲۱، در چندین نوبت با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، از طریق رویه خاصی که برای کسانی که به نظر می رسد کمک خاصی به کشور کرده اند، ملاقات کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید