مروری بر گذشته و حال یک رویداد

این کارمندان دولت سهم سفر دریافت می‌کنند

کدخبر: ۶۶۹۳۵۱
اقتصادنیوز: روزنامه اطلاعات در هفتم شهریور ماه سال 1384 حامل یک خبر خوش برای کارمندان بود: «کارمندان دولت، سهم سفر دریافت می‌کنند.»
این کارمندان دولت سهم سفر دریافت می‌کنند

به گزارش اقتصادنیوز، در دوران سخت کرونا یکی از صنایعی که متحمل ضرر و زیان سنگینی شد، صنعت گردشگری بود. در واقع، مشاغلی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با این صنعت در ارتباط بودند، درآمدشان با کاهش چشمگیری مواجه شد و حتی بسیاری از آنها کرکره کسب و کار خودشان را پایین کشیدند. در این بین، یکی از راهکارهای ضدکرونایی که برای رونق گردشگری ارائه شد، طرح سهمیه سفر برای کارمندان بود.

در همین ارتباط، روزنامه دنیای اقتصاد در 29 شهریورماه 1399 به نقل از رحیم یعقوب‌زاده- رئیس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران نوشت: «درحال‌حاضر که شیوع ویروس کرونا متوقف نشده است می‌توانیم با در نظر گرفتن سهمیه برای ارگان‌ها و نهادهای مختلف همچون دانشگاه‌ها، بازنشستگان و ... خانوارها را برای سفر تشویق کنیم. همه مردم از نظر اقتصادی در شرایط سختی قرار گرفته‌اند هتل‌ها می‌توانند با اعمال تخفیف‌هایی مردم را تشویق به اسکان در این نوع از اقامتگاه‌ها کنند تا حداقل در چنین شرایطی صاحبان این اقامتگاه‌ها بتوانند با این میزان از درآمد هزینه‌های ثابت خود را پرداخت کنند.»

جالب است که بدانید روزنامه اطلاعات در چنین روزی در سال 84 از اعطای سهمیه سفر برای کارمندان دولت آن هم به بهانه رونق صنعت گردشگری خبر داده بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: «رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور با اشاره به لزوم اختصاص سهمی به کارمندان در ترغیب و گسترش گردشگری بر اتخاذ تدابیری برای راه‌اندازی سفرهایی با تسهیلات بالا تاکید کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، اسفندیار رحیم مشایی همچنین با اشاره به لزوم تغییرات در ساختار نامناسب و غیربهداشتی برخی اماکن پذیرایی در سراسر کشور، گفت: امکانات پذیرایی جایگاه مهمان‌پذیرها، هتل‌ها و رستوران‌ها از لحاظ بهداشت باید مناسب باشد و به حد مطلوب و استاندارد برسد. رحیم مشایی با تاکید بر ظرفیت‌ها، تنوع بومی و تاریخ کهن ایران اظهار داشت: عظمت و شکوه تاریخ و تمدن ایران زمین باید به جهانیان عرضه شود.»

در ادامه اشاره شده است: «معاون رئیس جمهور حفظ و احیای بناهای تاریخی و فضاهای گردشگری را گامی موثر در حفظ میراث معنوی دانست و خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی بیش از آن که مرهون وجود بناهای تاریخی باشد وابسته به سنت‌های ارزشمند جاری در شهرها و روستاهاست.»

مهم 1

مهم 2

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید