خواص شگفت انگیز انگور سیاه برای سلامت مغز و قلب

کدخبر: ۶۶۹۷۲۶
اقتصادنیوز :انگور سیاه، یکی از میوه هایی است که دارای خواص و فواید بی نظیری می باشد و همچنین برای زنان باردار، پوست و مو و سلامتی جسمانی بسیار مفید است.
خواص شگفت انگیز انگور سیاه برای  سلامت مغز و قلب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک، انگور میوه ای بهشتی است که سرشار از ویتامین است و خواص زیادی دارد اما زیاده روی در مصرف انگور بیماری هایی را به دنبال دارد .

خواص انگور سیاه مربوط به سلامتی

1. کنترل قند خون

مطالعات متعدد نشان می دهند که مصرف انگور سیاه می تواند به درمان دیابت کمک کند. رسوراترول موجود در این انگور، باعث افزایش ترشح انسولین و حساسیت به انسولین می شود؛ در نتیجه به بهبود و حفظ تعادل قند خون و سطح انسولین در بدن کمک می کند. این میوه، همچنین به کنترل جریان خون، به وسیله افزایش فشار خون کمک می کند.

2. بهبود و تقویت عملکرد مغز از خواص انگور سیاه

مصرف منظم انگور سیاه، باعث بهبود غلظت خون، حافظه و یادآوری کلمات می شود. پلی فنول موجود در این میوه، به درمان میگرن و جلوگیری از آلزایمر نیز کمک می کند.

3. بهبود سلامت قلب از خواص انگور سیاه

ماده غیر مغذی و فعال که به طور طبیعی در این گیاه وجود دارد، به کاهش آسیب عضلات و ماهیچه های قلب کمک می کند و در کاهش و تنظیم سطح کلسترول بدن نیز تاثیر گذار می باشد و از حملات قلبی و سایر بیماری های قلبی، عروقی جلوگیری می کند.

4. پیشگیری از سرطان با انگور سیاه

مصرف بالای این انگور می تواند در جلوگیری و درمان سرطان پوست، دستگاه گوارش، پروستات، پستان، ریه و پانکراس کمک کند و تاثیر گذار باشد.

5. کاهش وزن از خواص مصرف انگور سیاه

این میوه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد، باعث می شود تا سموم انباشته شده به صورت ناخواسته در بدن انتشار پیدا کنند، که این باعث کاهش وزن می شود.

6. انگور سیاه برای محافظت در برابر عفونت و التهاب

رسوراترول موجود در انگور سیاه، ضد باکتری و قارچ کش عالی می باشد؛ بنابراین برای جلوگیری از عفونت و التهاب بیماری ها کمک می کند و به دلیل خواص ضد ویروسی، در برابر بیماری هایی مانند:فلج اطفال و ویروس هرپس، مقاومت می کند و سطح رطوبت ریه ها را افزایش می دهد و به درمان آسم کمک می کند.

7. درمان یبوست، سوء هاضمه و اختلالات کلیوی از خواص انگور سیاه

این انگورها، سرشار از شکر، اسید آلی و پلیوس هستند. به همین دلیل به عنوان یک ملین کننده ملایم برای درمان یبوست استفاده می شوند. آنها در درمان صرع، سوزش معده و جلوگیری از دیس پپسی مؤثر هستند و به کاهش اسیدیته ناشی از اسید اوریک کمک می کنند و در نتیجه فشار روی کلیه ها را کاهش می دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید