اقدام ویژه اوکراین برای دریافت جنگنده‌های اف-۱۶/ بزرگراه‌ها فرودگاه شد

کدخبر: ۶۶۹۷۵۸
اقتصادنیوز: شبکه تلویزیونی ال سی آی با انتشار ویدئویی گزارش داد، ارتش اوکراین بخش هایی از بزرگراه ها را برای دریافت جنگنده های اف ۱۶ استفاده می کند تا احتمال حمله به آنها را کاهش دهد.
اقدام ویژه اوکراین برای دریافت جنگنده‌های اف-۱۶/ بزرگراه‌ها فرودگاه شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خاویر تیتلمن خلبان نظامی سابق اوکراین به این شبکه تلویزیونی گفت که گاردریل های وسط بزرگ راه ها برداشته شده و آسفالت برخی از بخش ها بازسازی شده است.

به گفته وی، این امر برای کاهش خطر اصابت هواپیما از سوی پدافند هوایی روسیه ضروری است. این شبکه تلویزیونی همچنین خاطرنشان کرد که ارتش روسیه از موقعیت پایگاه های هوایی اوکراین آگاه بوده و به طور منظم به آنها حمله می کند.

میشل یاکولف یک ژنرال فرانسوی که به عنوان کارشناس در این برنامه حضور یافت، گفت که ناتو قبلاً به روش های مشابه در کشورهای دیگر متوسل شده بود.

با این حال، او اذعان کرد که برخاستن از جاده ها خطرناک تر از پرواز از باندهای آماده شده برای چنین جنگنده هایی است.

به گزارش ایرنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، پیشتر اعلام کرده بود که الحاق جنگنده‌های اف-۱۶ به نیروی هوایی اوکراین، مسیر جنگ را تغییر نخواهد داد.

وی گفته بود: همانگونه که تانک‌ها، خودروهای زرهی و سایر تجهیزات از جمله موشک‌اندازها را منهدم کرده‌ایم، هواپیما را نیز نابود خواهیم کرد.

یک مقام روس چندی پیش گفته بود که حملات اوکراین از جمله تهاجم به یک فروشگاه در شهر «اولشکی» خرسون دستکم ۱۴ زخمی بر جای گذاشت.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین، اوایل ماه گذشته تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ که مدت‌ها مورد انتظار این کشور بود را تایید و اعلام کرد که خلبانان اوکراینی پرواز با این جنگنده‌های ساخت آمریکا را برای عملیات‌هایی در داخل این کشور آغاز کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری اوکراین ادامه داد: ما منتظر اف-۱۶های بیشتر هستیم و بسیاری از دوستان ما اکنون در حال آموزش [درباره نحوه کار با این جنگنده‌های ساخت آمریکا] هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید