بیماری آبله میمونی در کشور مشاهده شد؟+ پاسخ وزارت بهداشت

کدخبر: ۶۷۰۰۸۵
اقتصادنیوز: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این اطمینان را به مردم داد که تاکنون هیچ مورد مثبتی از شیوع آبله میمونی در کشور مشاهده نشده و پایش این بیماری به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.
بیماری آبله میمونی در کشور مشاهده شد؟+ پاسخ وزارت بهداشت

به گزارش اقتصادنیوز، این روزها صحبت درباره بیماری آبله میمونی، تبدیل به یکی از موضوعات مورد بحث میان افراد و محافل مختلف شده است، به‌ویژه اینکه اخباری که پیش از این منتشر شده بود، حکایت از این داشت که احتمالا برخی زائران بازگشته از عراق مبتلا به این ویروس شده باشند. با اینحال، حسین فرشیدی- معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است: «تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری در کشور شناسایی و تایید نشده است.»

او این خبر را در سایت وزارت بهداشت اعلام کرد که «نظام مراقبت بیماری‌های واگیردار کشور به صورت شبانه‌روزی در حال پایش است» و از مردم خواست به شایعات توجه نکنند. 

بر اساس اعلام این مسئول وزارت بهداشت، سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری، سلامت عمومی را به دلیل شیوع آبله میمونی در برخی کشورهای آفریقایی و اروپایی اعلام کرده است.

خبر مرتبط
زمان پایان شیوع «آبله میمونی» مشخص شد

اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر این باور است که شیوع بیماری «ام پاکس» (آبله میمونی) در آفریقا ممکن است در 6 ماه آینده متوقف شود.

به گزارش اقتصادنیوز، فرشیدی همچنین گفت که «به منظور پیشگیری و کنترل احتمالی این بیماری، اقدامات مراقبتی و کنترلی در مرزهای ورودی کشور تشدید شده‌است.» فرشیدی همچنین اعلام کرد که تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری آبله میمونی در کشور شناسایی نشده است. 

آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت از آبله میمونی

به گزارش اقتصادنیوز، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت اضطراری شیوع ویروس آبله میمونی تاکید کرد و گفت که برنامه ویژه‌ای برای مقابله با این ویروس آماده کرده است. این سازمان، یک برنامه 6 ماهه برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس آبله میمونی از جمله افزایش کارکنان در کشورهای آسیب‌دیده و تقویت راهبردهای نظارتی، پیشگیری و واکنش ارائه کرد. 

بر اساس این گزارش، آبله میمونی، یک عفونت ویروسی است که باعث ضایعات پر از چرک و علائمی شبیه آنفولانزا شده و قابلیت کشتن انسان را دارد. شیوع گونه clade۱b این بیماری در سطح جهانی موجب نگرانی شده است که به نظر می‌رسد با تماس بدنی منتقل می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید