نامه حزب توسعه ملی به مسعود پزشکیان/انتخابات اخیر نشاط را در این بخش‌ها برانگیخت

کدخبر: ۶۷۰۱۳۴
اقتصادنیوز: در نامه حزب توسعه ملی به مسعود پزشکیان آمده است:‌ به نظر ما بازگشت ثقل سیاست ورزی به داخل کشور مهمترین و بزرگترین دستاورد این انتخابات است. همه ما به ویژه شما و همکارانتان موظفیم این موهبت را قدر دانسته و آخرین فرصتها و ظرفیتها را برای نجات کشور از بحران و بازگرداندن کشور به مسیر رشد و توسعه مغتنم بشماریم.
نامه حزب توسعه ملی به مسعود پزشکیان/انتخابات اخیر نشاط را در این بخش‌ها برانگیخت

متن نامه حزب توسعه ملی به مسعود پزشکیان رئیس جمهوری در پی می آید: 

«جناب آقای دکتر پزشکیان

رئیس جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام و احترام

اکنون که با همدلی و وفاق ارکان نظام، هیات دولت شما مستقر شده و مسئولیت سنگین اداره کشور را بعهده گرفته اید این موفقیت را به شما تبریک گفته و برای دولت شما در ساماندهی به اداره امور و خدمتگزاری به مردم شریف آرزوی موفقیت داریم.

شما برآمده از یک انتخابات استثنائی در شرایطی خاص و پرچالش هستید؛ انتخاباتی که در قهر ملی با صندوقهای رأی برگزار شد و به رغم برخورداری از حداقل شرایط رقابت واقعی نتوانست بیش از پنجاه درصد واجدان حق رأی را به حضور در پای صندوقهای رأی قانع کند. از این رو شما به عنوان رئیس جمهور مسؤلیتی مضاعف بر عهده دارید، بدین معنا که نه تنها باید به انتظارات کسانی که به شما رأی داده اند، پاسخ بگویید، بلکه باید با جلب اعتماد و ایجاد امید به زندگی و آینده ای بهتر در بخشی از جامعه که در انتخابات شرکت نکرده اند، بحران مشارکت و مشروعیت را حل کنید. ایفای این مسؤلیت تاریخی و ملی به ویژه در شرایط بحران زده کنونی و مشکلات عظیم اقتصادی سیاسی و زیست محیطی موجود و با خزانه خالی کاری بس دشوار است. 

بی شک برخی اقدامات و تصمیمات اخیر نظیر دستور بررسی مجدد پرونده اساتید و دانشجویان اخراجی، اقدامات وزرای محترم فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت و درمان و پاره ای انتصابات در آغاز به کار دولت جدید، همچنین پاره ای همراهی های امید بخش در سطح حاکمیت قابل تقدیر و تحسین و موجب خرسندی است، اما تأیید میفرمایید که ترمیم شکاف عمیق میان جامعه و دولت و احیای اعتماد و امید از دست رفته طی سالیان گذشته، نیازمند اقداماتی به مراتب مؤثرتر و راهگشاتراست.

جناب آقای پزشکیان

ما مشکلات و موانع ساختاری و حقوقی موجود و محدودیتهای شما را در تشکیل کابینه درک میکنیم. هرچند که معتقدیم احتمالاً با تلاش و عطف توجه بیشتر به وضعیت حساس کنونی دستیابی به ترکیبی بهتر امکانپذیر بود. به هر حال این کابینه ترکیبی برآمده از موازنه قوا در سطح حاکمیت و مراکز قدرت بوده و به همین سبب از انسجام فکری و کارآمدی مطلوب و متناسب با شرایط بحران زده کشور برخوردار نیست؛ شرایطی که در کلام مقام رهبری در دیدار با هیئت دولت شما مختصر و مفید چنین ترسیم شد: «ما وقت کمی داریم، پول کمی هم داریم، کار زیادی هم داریم». جبران این کاستی در برابر شرایطی چنین دشوار با حمایت اجتماعی وانتخاب مدیران میانی کارآمد، شایسته و سالم ممکن است. 

جناب آقای پزشکیان

انتخابات اخیر موجب تحول در فضای سرد و بی روح کشور شده و موجی از تحرک و نشاط را دست کم در بخشهای سیاسی جامعه برانگیخته است. به نظر ما بازگشت ثقل سیاست ورزی به داخل کشور مهمترین و بزرگترین دستاورد این انتخابات است. همه ما به ویژه شما و همکارانتان موظفیم این موهبت را قدر دانسته و آخرین فرصتها و ظرفیتها را برای نجات کشور از بحران و بازگرداندن کشور به مسیر رشد و توسعه مغتنم بشماریم. 

اگر روزی ظرفیتها و امکانات دولت و حاکمیت برای حل مشکلات کشور کافی به نظر میرسید، امروز همگی به این حقیقت واقفیم که بدون همراهی و حمایت جامعه و برخورداری از ظرفیت های اجتماعی، فائق آمدن بر بحرانها و ابربحرانهای موجود رؤیایی دست نایافتنی است.

از این رو ایام پیش رو پس از رأی اعتماد مجلس به کابینه، بسیار مهم و اقدامات شما و همکارانتان در انتخاب مدیریت میانی کشور در موفقیت دولت شما بسیار تعیین کننده است.

شما در ایام انتخابات همواره بر ضرورت عبور از ویژه گزینی به شایسته گزینی و استفاده از مدیران توانمند و شایسته و پاکدست در اداره کشور تأکید کردید. انتظار ما این نیست که مدیران میانی لزوماً ازیک طیف سیاسی انتخاب شوند، خواسته ما این است که ملاک شما در انتخاب این مدیران همان کارآمدی، شایستگی، سلامت و پاکدستی باشد نه توافق یا جلب رضایت این گروه یا آن جناح.

انتخابهای نامناسب در سطح مدیریت میانی اعم از معاونان وزرا و به ویژه استانداران و فرمانداران و مدیران کل میتواند نشاط و تحرک پدید آمده در فعالان سیاسی و اجتماعی در نقاط مختلف کشور را به یأس و سرخوردگی تبدیل کند و فرصت مغتنم پدید آمده به سرنوشت دهها و صدها فرصت از دست رفته گذشته دچار شود.

 متأسفانه برخی انتصابها طی روزهای اخیر نگرانیها و تردیدهایی را برانگیخته است. گزینش فعالان ستادهای انتخاباتی رقیب در برخی مناصب بدون توجه به توانمندی و شایستگی لازم که حکایت از ادامه مصلحت سنجیهای سیاسی و جلب نظر نهادها و جریانهای خاص دارد، اعتراضات و نگرانیهایی را برانگیخته است.

جناب آقای دکتر پزشکیان

ما موفقیت دولت شما را موفقیت ایران عزیز می دانیم و از این منظر نگرانی خود را از نصب مدیرانی که همدلی و همراهی با مشی شما نداشته باشند را اعلام می کنیم. کشور ما به هر دلیل یا علت از قافله توسعه، در جهانی که سخت درگیر رقابت در این مسیر توسعه است، عقب افتاده و دولت شما فرصت مغتنمی برای جبران این عقب ماندگی و قراردادن کشور در این مسیر است، بنابراین افرادی باید در دولت شما مسئولیت یابند که از بن دندان به امر توسعه باور داشته باشند.

با احترام 

حزب توسعه ملی ایران»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید