حماس مسئول شکست مذاکرات را معرفی کرد + بیانیه

کدخبر: ۶۷۰۱۴۰
اقتصادنیوز: جنبش حماس در بیانیه‌ای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را مقصر ناکام ماندن مذاکرات و کشته شدن اسرای صهیونیست در نوار غزه دانست.
حماس مسئول شکست مذاکرات را معرفی کرد + بیانیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه جنبش حماس آمده است: ما بنیامین نتانیاهو تروریست جنایتکار و دولت آمریکا را که همسو با او است، مسئول توقف مذاکرات برای توقف تجاوز به مردم ما و آزادی اسرا می‌دانیم. ما همچنین او را مسئول کامل کشتار اسرایی می‌دانیم که با گلوله‌های ارتش رژیم اشغالگر کشته شدند.

حماس تاکید کرد: تلاش برای انحراف افکار عمومی به رهبری نتانیاهوی جنایتکار از طریق ادامه سیاست فریب، دروغ و سلب مسئولیت از بن بستی که مذاکرات به آن رسیده است، او را از مسئولیت کامل تداوم تجاوزات فاشیستی به نوار غزه و مطرح کردن شروط بیشتر که مانع تلاش میانجی‌گران برای دستیابی به توافق آتش‌بس می‌شود، تبرئه نخواهد کرد.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: تهدیدهای توخالی نتانیاهو برای هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان مقاومت، موید عمق بحران او و وضعیت درماندگی و سردرگمی رژیم شکننده اشغالگر در سایه مقاومت افسانه‌ای ملت ما در برابر ماشین کشتار و ترور صهیونیستی مورد حمایت آمریکا است.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که بنیامین نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی پس از شکست چند دور مذاکرات در قاهره و دوحه در اظهاراتی خلاف واقع تلاش کردند تا جنبش حماس را مقصر ناکام ماندن مذاکرات جلوه دهند.

این درحالی است که جنبش حماس بارها تاکید کرده است نتانیاهو خواستار توافق نیست و هر بار با وضع شروط جدید غیر قابل اجرا مانع از دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش بس در نوار غزه می‌شود.

تحلیلگران و برخی مقامات رژیم صهیونیستی معتقد هستند که نتانیاهو برای حفظ بقای سیاسی خود و سرنگون نشدن کابینه مانع از دستیابی به توافق می‌شود و به همین دلیل جان اسرای صهیونیست در نوار غزه برای او اهمیتی ندارد و نسبت به سرنوشت آنها بی‌توجه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید