رئیس موساد خواستار عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از 2 محور شد

کدخبر: ۶۷۰۱۵۹
اقتصادنیوز: در حالی که فلسطینی‌ها بر خروج نظامیان اشغالگر از دو محور فیلالفیا و نتساریم تأکید دارند، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) با هدف آزادی اسرای صهیونیست پیشنهاد عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از این محورها را مطرح کرد.
رئیس موساد خواستار عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از 2 محور شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «دیوید بارنیا»، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در این باره گفت: موضع شخصی من آن است که ترجیحا برای بازگرداندن اسرا از محورهای فیلادلفیا و نتساریم عقب نشینی کنیم.

بارنیا افزود: هیچ نیاز عملی به این دو محور نداریم.

رئیس دستگاه جاسوسی موساد گفت: اختلافات درباره بازگشت مردم نوار غزه به شمال این باریکه، پیچیده‌تر از اختلافات درباره قضیه محور فیلادلفیا است.

ساعاتی پیش «مایکل هرتزوگ» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز در اظهاراتی گفت که تل‌آویو با کاهش نیروهایش در کریدور فیلادلفیا واقع در مرز بین مصر و غزه موافقت کرده است.

این مقام صهیونیست در گفت وگو با شبکه خبری سی بی اس، افزود: اما ما در مرحله کنونی با ترک این منطقه موافقت نکرده‌ایم.

وب سایت آمریکایی آکسیوس پیش تر (جمعه شب) به نقل از مسئولان رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو به طور جزئی با درخواست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از یک پایگاه نظامی در محور فیلادلفیا موافقت کرده است.

آکسیوس در این گزارش افزود: مسئولان اسرائیلی تاکید کردند که بایدن به نتانیاهو ابلاغ کرده که عقب‌نشینی جزئی رژیم صهیونیستی از محور فیلادلفیا ممکن است به دستیابی به توافق کمک کند.

در همین حال، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مسئول اسرائیلی گفت که انتظار نمی‌رود حماس حضور نظامی ارتش (رژیم) اسرائیل در محور فیلادلفیا را بپذیرد.

این در حالی است که جنبش حماس بارها اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی ادامه اشغال محور نتساریم و فیلادلفیا در نوار غزه را نخواهد پذیرفت و هرگونه توافقی باید متضمن خروج نیروهای اسرائیلی از سراسر نوار غزه از جمله این دو محور باشد.

وب سایت آکسیوس روز چهارشنبه نیز گزارش داد که دولت مصر طرح ارائه ‌شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره محور فیلادلفیا در مرز بین مصر و غزه را رد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید