حذف ورزشکار پارادوومیدانی ایران در پاریس+ جزئیات

کدخبر: ۶۷۰۳۴۶
اقتصادنیوز: معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک از حذف ملی‌پوش پارادوومیدانی کشورمان از مسابقات پارالمپیک پاریس به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ خبر داد.
حذف ورزشکار پارادوومیدانی ایران در پاریس+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سعید سلگی با اعلام این خبر گفت: متاسفانه تست دوپینگ مصطفی ماریان، ملی‌پوش تیم پارادوومیدانی در ماده پرتاب دیسک مثبت اعلام شد و او امکان حضور در مسابقات را از دست داد.

معاون ورزش قهرمانی کمیته ملی پارالمپیک اضافه کرد: کمیته ملی پارالمپیک طی یک‌سال گذشته با همکاری فدراسیون پزشکی، ورزشی و نادو ایران سه مرحله تست دوپینگ از ورزشکاران گرفت تا از این طریق اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از دوپینگ انجام شود و در کنار آن برنامه‌های آموزشی هم برای ورزشکاران برگزار شد.

وی ادامه داد: ماریان ورزشکاری بود که ۲ ماه پیش از بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ و در جریان برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور که با نظات IPC برگزار شد، مجوز حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس را دریافت کرد.

خبر مرتبط
دونده ایرانی رکورد پارالمپیک را شکست

اقتصادنیوز: هاجر صفرزاده ملی‌پوش ایران با ثبت زمان ۵۶.۳۴ ثانیه، ضمن شکستن رکورد آسیا، راهی نیمه‌نهایی شد.

سلگی افزود: بر این اساس از ماریان با احتساب تست دهکده، ۳ مرحله تست دوپینگ گرفته شده است که در ۲ مرحله قبل که داخل ایران بوده مشکلی دیده نشد و متاسفانه تست دهکده به دلیل استفاده از داروی خوراکی ممنوعه، مثبت اعلام شد.

به گفته وی، ماریان تا ساعاتی دیگر دهکده را ترک می‌کند و به ایران بازمی‌گردد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید