تلاش وزیر اسرائیل برای توقف مذاکرات با حماس

کدخبر: ۶۷۰۶۰۶
اقتصادنیوز: وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با طرح ادعاهایی علیه جنبش حماس تاکید کرد که برای توقف مذاکرات تبادل اسرا تلاش می کند.
تلاش وزیر اسرائیل برای توقف مذاکرات با حماس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تاکید کرد که برای توقف مذاکرات با جنبش حماس تلاش می کند.

وی ادعاکرد:دولتی(کابینه‌ای) که ۶ نفر از اسرایش کشته می شوند نباید که با قاتلان مذاکره کند بلکه باید ورود سوخت و برق به آن ها را متوقف کند.

بن گویر افزود: تداوم مذاکرات تنها منجر به تشویق قاتلان برای انجام اقدامات تروریستی بیشتر از جمله در مناطق مختلف کرانه باختری می شود.

با گذشت حدود ۱۱ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری‌های شدید میان نظامیان رژیم اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف این باریکه در جریان است.

این جنگ که رژیم صهیونیستی آن را با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر ۲۲۰۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه انداخت، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

پیشتر«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که توافق نهایی برای مبادله اسرا نزدیک است اما نتانیاهو اقدامات کافی را برای اجرای این توافق انجام نمی‌دهد.

مهمترین بن بست بر سر مذاکرات بین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی بر سر محور صلاح‌الدین در طول مرز غزه با مصر و محور شرقی - غربی «نتساریم» در مرز غزه است.

نتانیاهو به بهانه جلوگیری از قاچاق و نفوذ شبه نظامیان تاکید دارد که باید کنترل این دو محور را در اختیار داشته باشد، اما حماس خواستار عقب نشینی کامل نیروهای صهیونیستی از نوار غزه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید