ادامه حملات صهیونیست‌ها به غزه و کرانه باختری

کدخبر: ۶۷۰۶۳۳
اقتصادنیوز: در حالیکه جنگ غزه وارد سیصد و سی و چهارمین روز خود شده، اشغالگران صهیونیست امروز (چهارشنبه) به حملات خود به این باریکه ادامه داده و به مناطق مختلف کرانه باختری نیز یورش بردند.
ادامه حملات صهیونیست‌ها به غزه و کرانه باختری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه‌های فلسطینی از حملات توپخانه‌ای ارتش اشغالگر به محله الزیتون در جنوب شرق غزه خبر دادند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، نظامیان رژیم اشغالگر با بمب‌گذاری در چند ساختمان در محله «الزیتون» در جنوب شرق غزه، آن‌ها را به طور کامل تخریب کردند.

رسانه‌های فلسطینی از حمله هوایی ارتش اشغالگر به اطراف اردوگاه الیرموک در مرکز غزه خبر دادند.

منابع خبری همچنین از حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق شمال غربی شهر غزه خبر دادند.

سازمان دفاع شهری غزه نیز اعلام کرد درجریان حمله اشغالگران به منزل متعلق به خانواده «المدهون» در محله «الدرج» در مرکز شهر غزه یک تن شهید و ۶ تن زخمی شدند.

درنتیجه بمباران رژیم صهیونیستی به چادر آوارگان در استان خان یونس در جنوب نوار غزه نیز ۲ فلسطینی شهید شدند.

در ۲ حمله رژیم اشغالگر در مناطق مختلف در شهر رفح نیز هفت فلسطینی شهید شدند.

صهیونیست‌ها همچنین اطراف یک موسسه اسلامی در محله الصبره در جنوب شهر غزه را هدف قرار دادند.

اشغالگران در مرزهای شرقی شهرک «عبسان» در شرق خان یونس مستقر شده و به سمت منازل شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مناطق مسکونی در شمال غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه را نیز هدف قرار دادند.

سه شهروند فلسطینی در منطفه «دوار العلم» در شهر رفح به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شدند.

اشغالگران منزل خانواده «الهور» در اردوگاه شماره یک النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند و درنتیجه آن یک تن شهید و چندین تن زخمی شدند. رژیم صهیونیستی همچنین اطراف مدرسه «الشیماء» در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

در همین راستا، نظامیان رژیم صهیونیستی به منزل خانواده شهید «مهند العسود» مجری عملیات ترقومیا در شهرک اذنا در شمال غرب الخلیل یورش بردند.

صهیونیست‌ها همچنین ورودی اردوگاه «الفوار» در جنوب الخلیل را بستند و «عزمی عبد الحمید ابو اسنینه» شهروند فلسطینی را از منزلش در جنوب شهر الخلیل بازداشت کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از یورش نظامیان این رژیم به اردوگاه الجلزون و بازداشت دستکم ۱۲ فلسطینی خبر دادند.

اشغالگران صهیونیست پس از یورش به منزل «معاذ الخطاب» جوان فلسطینی در اردوگاه «الجلزون» در شمال رام‌الله وی را بازداشت کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به اروگاه «العزه» در مرکز «بیت لحم» و شهرک «الخضر» در غرب آن در جنوب کرانه باختری یورش بردند.

منابع خبری از درگیری میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در این اردوگاه خبر دادند.

اشغالگران همچنین اقدام به گشت‌زنی در خیابان‌های نابلس و محاصره محله‌های آن و میز تخریب منزل برخی از فلسطینیان تحت تعقیب کردند.

همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی به منزلی در نزدیکی ورودی اردوگاه جنین یورش بردند.

نیروهای اشغالگر «محمد جمیل صقر» را نیز در شهرک بلعا در طولکرم پس از یورش به منزلش بازداشت کردند.

اشغالگران همچنین به روستای «کفر جمال» در جنوب طولکرم یورش بردند.

نظامیان صهیونیستی همچنین ورودی اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل را بسته‌ و به روستای کفل حارس در سلفیت نیز یورش بردند.

از سوی دیگر، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از رسیدن یک هیأت ارزیابی سازمان ملل به شهر جنین در شمال کرانه باختری خودداری کرده است. ارتش این رژیم از روش‌های مرگبار جنگ تبعیت می‌کند که باعث افزایش تلفات انسانی در میان فلسطینی‌ها شده است.

دوجاریک همچنین خاطرنشان کرد که ایست‌های بازرسی رژیم اشغالگر مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به کرانه باختری می‌شوند و ورود آمبولانس‌ها و تیم‌های پزشکی بیش از یک هفته است که به تعویق افتاده است.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

کرانه باختری که از سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است، شاهد تشدید تهاجمات بوده است، اما از زمانی که این رژیم جنگ ویرانگر در نوار غزه آغاز کرد، اوضاع کرانه باختری بدتر و حملات و یورش‌ها به آن بیشتر شده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی از هفته گذشته یورش به شهرها و اردوگاه‌های طوباس، طولکرم و جنین را آغاز کردند.

به گفته منابع رسمی فلسطینی، حملات رژیم صهیونیستی به ساکنان کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۶۴۰ شهید و حدود ۵۴۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید