با آدم دوبهم زن و خبرچین این طور رفتار کنید

کدخبر: ۶۷۱۰۲۶
اقتصادنیوز : اگر در اطراف شماهم افراد دو بهم زن و فضول وجود دارد و شما نمیدانید که چطور به شکلی سیاستمندانه با آنها برخورد کنید این مطلب برای شماست.
  با آدم دوبهم زن و خبرچین این طور رفتار کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک، احتمالاً شما هم در زندگی اجتماعی با افرادی روبرو شده‌اید که خبرچین و دو به همزن هستند،این افراد از یک استراتژی" تفرقه بینداز و حکومت کن" استفاده می‌کنند تا بتوانند خودشان را در جمع ضروری و مهم نشان دهند. افراد خبرچین همیشه راهی پیدا می‌کنند تا به زندگی دیگران رخنه کنند و با آنها صمیمی شوند سپس آدم‌های اطرافشان را با خبر پراکنی و دو به همزنی به چاه بی‌امنی و پوچی می‌کشانند.

این افراد نه تنها زندگیتان را نابود خواهند کرد و جلوی رشد شما را می‌گیرند،می‌توانند شما را نیز تبدیل به یک فرد سمی کنند، بنابراین بهتر است با استفاده از نکاتی که در این بخش   آورده ایم،با آنها مقابله کنید و با افراد دو بهم زن و خبرچین این گونه برخورد نمایید.

نسبت به آنها دید منفی نداشته باشید

افراد دو به همزن بیماران روحی هستند که خودشان هم خبر ندارند، سعی کنید با نوع برخوردتان مانع آسیب خوردن از این افراد شوید و به آنها نگاه منفی نداشته باشید.

 با او همراهی نکنید

زمان‌هایی که فرد خبرچین در مورد هر موضوعی با شما صحبت می‌کند،سعی نکنید که با او همراهی کنید،تمرکزتان را بر روی کاردیگری بگذارید تا او دریابد سوژه‌های دیگر به کار شما نخواهد آمد و نمی‌تواند از شما سوژه بگیرد.

مراقب محتوای گفتگوهایتان باشید

اگر به هر دلیلی مجبور هستید با فرد خبرچین در ارتباط باشید،مراقب محتوای گفتگوهایتان باشید. به هیچ عنوان در مورد چیزی یا کسی نظر ندهید و کوچک‌ترین اطلاعاتی از اعتقادات و باورهایتان به او ندهید. با او هرگز درد دل نکنید زیرا حرف‌هایتان را در آینده نزدیک یا دور بر علیه شما استفاده می‌کند.

احساسات خود را کنترل کنید

در برابر افراد خبرچین، احساسات خود را کنترل کنید و عصبانی نشوید. اگر عصبانی گردید، شما درگیر ماجرای پیچیده‌ای می‌شوید که باید با پادرمیانی دیگران حل شود و مشکلتان دو چندان خواهد شد.

صحبتشان را قطع و محل را ترک کنید

بهترین نحوه رفتار با افرادی که خبرچینی می‌کنند و موجب بروز مشکل بین دو فرد می‌شوند،این است که محل را ترک کنید. این کار بی‌ادبی و گستاخانه نیست اما اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، بهتر است به روشی موضوع صحبت را عوض کنید و صحبتتان را به مسئله دیگری بکشانید.

 او را نادیده بگیرید

گرچه نادیده گرفتن صحبت‌های افراد خبرچین و دوبه هم زن کار آسانی نیست اما بهتر است به حرف‌های او توجه نکنید و آنها را نادیده بگیرید. خشمگین شدن و دشنام دادن خیلی ساده است و این افراد دوست دارند شما به چنین ورطه‌ای بیفتید و کنترل خود را از دست دهید.

اعتماد نکنید

به خبرچین‌ها و وراج‌ها اعتماد نکنید و رازی با آنها در میان نگذارید. این افراد دوست صمیمی شما نیستند و آدم امن زندگی‌تان نمی‌باشند، آنها گرچه ممکن است قابل اعتماد به نظر برسند اما ساده نباشید و گول نخورید،کسی که خبر زندگی فرد دیگری را به شما بگوید، مسلماً از شما نیز نزد دیگران خواهد گفت.

صحبت‌های آنها را دروغ پندارید

وقتی فردی قضیه‌ای را به شما می‌گوید و خبرچینی و دو به همزنی می‌کند،صحبت‌های او را دروغ انگارید و واکنشی نشان ندهید. اگر شما صحبت‌های فرد خبرچین را دروغ بپندارید هرگز دچار اختلاف با سایرین نخواهید شد.

روی راه حل‌ها تمرکز کنید

اگر فرد خبرچین شما را روبروی دوستتان قرار داد،بهتر است به نزد او بروید و بدون عصبانیت از او درخواست کنید تا توضیحاتی در این باره به شما ارائه دهد تا دچار اشتباه نشوید.

از نشخوار فکری پرهیز کنید

هرگز اجازه ندهید که اتفاقات منفی زندگی‌تان بر روی روانتان تاثیر بگذارند،پس دائماً این اتفاق‌ها را مرور نکنید و به بی‌مهری اطرافیانتان بیش از حد فکر نکنید زیرا ممکن است دلایلی وجود داشته باشد که شما از آن بی‌خبرید.

 جواب دندان شکنی به او بدهید

اگر فردی به قصد دوبه هم زنی اطلاعاتی را به شما ارائه داد و حرف‌هایی که دوستتان پشت سر شما زده است،عنوان نمود، بگویید این حرف‌ها برنامه‌ریزی شده بوده و ما خواهان شناخت بیشتر شما بوده‌ایم که آیا خبرچین هستید یا نه.

دورشان را خط بکشید

افراد دورو،دغل باز و دو به هم زن احساسات شما را به بازی می‌گیرند تا وادار شوید به شیوه‌ای رفتار نمایید که هدفشان است. دورشان را خط بکشید و آنها را از دایره دوستانتان خارج کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید