مهار آتش‌سوزی جنگل‌های غرب گیلان

کدخبر: ۶۷۱۲۲۵
اقتصادنیوز: آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی جنگلی منطقه حفاظت شده لیسار واقع در غرب گیلان مهار شد.
مهار آتش‌سوزی جنگل‌های غرب گیلان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد رضا سلامی ریک،  سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌تالش، روز شنبه با اعلام این خبر توضیح داد: در اثر بی احتیاطی تعدادی از گردشگران در بر افروختن آتش در پوشش گیاهی خشک اراضی حفاظت شده لیسار و عدم مدیریت آن، آتش به سرعت در سطح بوته زارها گسترش پیداکرد که تا قبل از رسیدن به تنه درختان با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست، منابع طبیعی و جوامع محلی، آتش سوزی با دو خودروی اطفاء حریق در مدت پنج ساعت بطور کامل مهار شد.

سلامی افزود: منطقه حفاظت شده لیسار یکی از قدیمی‌ترین مناطق سازمان حفاظت محیط زیست بوده که به دلیل جنگلی بودن و مجاورت با سکونتگاه‌های روستایی همواره در معرض تهدیدهای زیست محیطی از قبیل حریق، قطع درختان و تخریب قرار دارد؛لذا از عموم مردم اعم از بومی و گردشگران می خواهیم با توجه به گرم بودن هوا و خشکی پوشش گیاهی از برافروختن آتش در مناطق جنگی و تالابی جدا خوداری نمایند.

وی اضافه کرد: این دومین حریق ایجاد شده در ماه جاری است که با همکاری آتش نشانان و ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی از گسترش‌ آن به سایر مناطق جلوگیری شده است. سلامی خاطرنشان کرد:در این آتش سوزی خساراتی به درختان و حیات وحش منطقه وارد نشده است .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید