زلزله فنوج؛ پالس تشدید روند زلزله‌های ایران؟

کدخبر: ۶۷۱۲۹۰
اقتصادنیوز: با وقوع زلزله 4.3 ریشتری در هفته گذشته در محدوده فنوج واقع در استان سیستان و بلوچستان، کارشناسان این سوال مهم را مطرح کردند که آیا روند رخداد زلزله‌های ایران تشدید شده است؟
زلزله فنوج؛ پالس تشدید روند زلزله‌های ایران؟

به گزارش اقتصادنیوز، روز جمعه، شانزدهم شهریورماه بود که زلزله 4.3 ریشتری شهرستان فنوج در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند. این رخداد در ساعت ۱۷و هشت دقیقه و ۵۴ ثانیه رخ داد. هرچند بعدا مشخص شد که این زمین لرزه خسارتی به بار نداشته، اما در ساعات اولیه دو تیم ارزیاب به این شهرستان اعزام شدند.

در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از شهرهای ایران زمین لرزه‌های خفیف تا بزرگی را به خود دیده‌اند. در این بین، کرمان پرچم‌دار بیشترین رخداد لرزه‌ای در  6 ماه اخیر بوده است. آنگونه که ایسنا گزارش داده، بعد از استان کرمان، استان‌های فارس، هرمزگان و خوزستان به ترتیب در رده‌های بعدی با بیشترین تعداد رخدادهای لرزه‌ای قرار دارند.

877 زلزله در 6 ماه

آمارها نشان می‌دهد که در 6 ماه اخیر، تعداد 877 زلزله به بزرگی 2.5 ریشتر به بالا در محدوده سرزمینی ایران رخ داده است. جست‌وجو در همین داده‌های آماری بیانگر این است که زمین لرزه با بزرگی پنج ۲ مورد، زلزله‌هایی با بزرگی بین ۴ تا ۵ به تعداد 49 مورد، زلزله‌هایی با بزرگی بین ۳ تا ۴ به تعداد ۲۵۵ مورد و زلزله‌هایی با بزرگی بین ۲.۵ تا ۳ ریشتر به تعداد 571 مورد شهرهای مختلف ایران را لرزانده‌اند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید