مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات گیلانغرب

کدخبر: ۶۷۱۴۴۵
اقتصادنیوز: آتش سوزی ارتفاعات بلاله دهستان چله از توابع شهرستان گیلانغرب مهار شد.
مهار آتش‌سوزی در ارتفاعات گیلانغرب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فرماندار گیلانغرب افزود: این آتش سوزی از دامنه کوه بلاله شروع و سپس به قله کوه و ارتفاعات مشجراین منطقه سرایت کرد که پس از دریافت خبر وقوع این حادثه نیروهای منابع طبیعی و گروه‌های مردمی و امدادی به منطقه اعزام شدند که چندین بار اقدام به کنترل و خاموش کردن آتش کردند ولی با توجه به گستردگی منطقه دوباره شعله‌ور می شد. علیرضا نظری افزود: با تلاش نیروهای حاضر در محل حادثه و با وجود سخت گذر بودن منطقه، آتش در مراتع و جنگل‌های منطقه بلاله دهستان چله گیلان‌غرب و ۲ نقطه دیگر امشب خاموش و در مرحله پایش قرار گرفته و هم اکنون در این مناطق افرادی به صورت نگهبان برای رصد در منطقه حضور دارند.

فرماندار گیلانغرب گفت: تلاش خستگی ناپذیر و جهادی عوامل اطفای حریق منابع طبیعی، محیط زیست، نیروهای مردمی گیلانغرب و اکیپ های منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان های اسلام آبادغرب، سرپل‌ذهاب و هلال‌احمر گیلان‌غرب و شهرستان ایوانغرب برای مهار و کنترل آتش قابل قدردانی است. نظری ادامه داد: در این حادثه بیش از ده ها هکتار از پوشش گیاهی و جنگلی این منطقه به دلیل آتش سوزی دچار خسارت شد که دلیل وقوع آن عوامل انسانی است و در این رابطه تاکنون سه نفر بازداشت شده اند. او ادامه داد: طبق قانون افرادی که به هر طریقی به تخریب محیط زیست و یا آتش زدن اراضی ملی اقدام می کنند با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده و با آن ها برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای وقوع آتش سوزی ها طی امسال در شهرستان گیلانغرب بیش از دهها هکتار از مراتع و جنگل ها و ۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دچار آتش سوزی شده است. گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است. این شهرستان ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید