اوپن آمریکا باز هم شگفتی آفرید/ 4 گرند اسلم در قبضه 2 جوان

کدخبر: ۶۷۱۶۰۰
اقتصادنیوز: در گرند اسلم اوپن آمریکا یا همان یو اس اپن، برای اولین بار از سال ۱۹۹۳ چهار گرند اسلم به دو بازیکن زیر ۲۳ سال رسید.
اوپن آمریکا باز هم شگفتی آفرید/ 4 گرند اسلم در قبضه 2 جوان

به گزارش اقتصادنیوز، گرند اسلم اوپن آمریکا یا همان یو اس اپن، چهارمین و آخرین گرند اسلم سال دنیای تنیس است و در نهایت با قهرمانی تنیسور جوان ایتالیایی همراه شد. 

یانیک سینر، سال فوق‌العاده خودش را با بردن دومین گرند اسلم به پایان رساند. تنیسور ایتالیایی در فینال یو اس اوپن ۲۰۲۴ مقابل تیلور فریتز با نتیجه ۰-۳ به پیروزی رسید و قهرمان شد. این ششمین قهرمانی سینر در سال ۲۰۲۴ به حساب می‌آید، سالی که آن را با قهرمانی در اوپن استرالیا شروع کرده بود.

یانیک سینر در این مسابقه، حریفش را به ترتیب با نتایج 3-6، ۴-۶ و ۵-۷ شکست داد. سینر اولین تنیسور ۴۷ سال اخیر شد که دو گرند اسلم نخست خودش را در یک سال فتح می‌کند. با توجه به این که امسال ویمبلدون و اوپن فرانسه (رولان گاروس) به کارلوس آلکاراس رسیده بود، برای اولین بار از سال ۱۹۹۳ چهار گرند اسلم به دو بازیکن زیر ۲۳ سال رسید.

تفاوت مهم رقابت‌های آزاد آمریکا در ست آخر مسابقه است. سه گرنداسلم دیگر، ست پنجم برای مردان و ست سوم برای زنان تا زمانی که یک ورزشکار با اختلاف دو گیم برنده شود ادامه می‌یابد اما در آزاد آمریکا، مانند سایر ست‌ها، رقابت با تای-بریک (Tie-Break) پایان می‌پذیرد.

تنیس آزاد استرالیا،‌ تنیس آزاد فرانسه،‌ ویمبلدون و تنیس آزاد آمریکا چهار گرنداسلم دنیای تنیس هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید