افتتاح 100 سالن سینما تا پایان سال آینده

کدخبر: ۶۷۱۹۱۷
اقتصادنیوز: رییس سازمان سینمایی کشور اعلام کرد که تا پایان سال آینده 100 سالن دیگر نیز افتتاح خواهد شد.
افتتاح 100 سالن سینما تا پایان سال آینده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمد خزاعی سه شنبه شب در آئین اختتامیه شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کشور با عنوان «مهر و شید» در مشهد اظهار کرد: صدای پای فیلم‌سازان با اندیشه‌های جدید، متفکر و ارزشمند در کشور شنیده می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: در سه سال گذشته تلاش‌های متعدد و فراوانی در زمینه توسعه عدالت فرهنگی و حمایت از استعدادها و ظرفیت‌های استان‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای توجه به استان‌ها، در سه سال گذشته ۳۰۰ سالن سینمایی در کشور به بهره‌برداری رسید و ۱۰۰ سالن دیگر نیز تا پایان سال آینده افتتاح خواهد شد. خزاعی گفت: شهرهایی مانند تربت‌جام و سراوان مردم آن چند دهه در حسرت رفتن به سینما بودند از این امکان فرهنگی برخوردار شدند.

رئیس سازمان سینمایی کشور از دیگر اقدامات مؤثر و تأمین زیرساخت در حوزه سینما در کشور را رایگان کردن آموزش در سینمای جوان ایران دانست و بیان کرد: از جمله اقدامات مؤثر انجام شده عدالت فرهنگی با تخصیص اعتبارات به استان‌ها است که در این راستا ۷۰ درصد بودجه انجمن سینمای جوان ایران و ۴۰ درصد بودجه مرکز گسترش سینمای و مبلغی از بودجه سینمای حرفه‌ای به استان‌ها اختصاص یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید