شطرنج اعراب در منطقه/ کشورهای عربی از دیپلماسی حمایت می‌کنند

کدخبر: ۶۷۳۰۴۶
اقتصادنیوز: کشورهای عربی نه به دنبال رویارویی مستقیم با همسایه بزرگ‌تر خود هستند و نه از آن حمایت می‌کنند. در عوض، آن‌ها به طور فزاینده‌ای از دیپلماسی به جای تشدید تنش حمایت می‌کنند.
شطرنج اعراب در منطقه/ کشورهای عربی از دیپلماسی حمایت می‌کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، علیرغم همکاری‌های فزاینده اسرائیل و اعراب، تلاش‌ها برای ایجاد یک اتحاد امنیتی منطقه‌ای مشابه ناتو برای مقابله با ایران به نتیجه نرسیده است. کشورهای عربی به دلیل اولویت‌های منطقه‌ای متفاوت خود و کاهش نفوذ ایالات متحده در خاورمیانه، اشتیاق اسرائیل و آمریکا را برای چنین اتحادی ندارند.

 

برای اسرائیل امنیت در درجه اول اهمیت قرار دارد. اسرائیل ایران را به عنوان یک تهدید وجودی می‌بیند که باید به هر وسیله‌ای به آن رسیدگی کند. در مقابل، کشورهای عربی خلیج فارس، در حالی که به نیات منطقه‌ای ایران مشکوک هستند، ایران را به عنوان یک تهدید قریب الوقوع که مستلزم اقدامات فوری است، درک نمی‌کنند. اسرائیل به دلیل نگرانی در مورد برنامه هسته‌ای تهران، با وجود خطر تشدید تنش به یک جنگ همه‌جانبه، متعهد به مقابله با ایران است. در سوی دیگر، کشورهای عربی نه به دنبال رویارویی مستقیم با همسایه بزرگ‌تر خود هستند و نه از آن حمایت می‌کنند. در عوض، آن‌ها به طور فزاینده‌ای از دیپلماسی به جای تشدید تنش حمایت می‌کنند.

مشروح این گزارش را در اکوایران با عنوان «خنجر از پشت خلیج فارس به اسرائیل؛ چرا توطئه نظامی منطقه‌ای علیه ایران شکست خورد؟» بخوانید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • بررسی تازه‌ترین آمارهای بانک مرکزی از رشد اقتصادی در بهار ۱۴۰۳

      اقتصادنیوز: آمارهای رشد اقتصادی به روش هزینه در بهار امسال نشان می‌دهد رشد اقتصادی در بهار ۱۴۰۳ به سطح ۴.۲ درصد رسیده…

    کارگزاری مفید