قبل از وقوع انفجار امروز لبنان صورت گرفت:

هشدار سیدحسن نصرالله به نیروهای حزب‌الله/ ازدحام جمعیت در بیمارستان‌ لبنان+ فیلم

کدخبر: ۶۷۳۳۵۳
اقتصادنیوز: سید حسن نصرالله، چند ماه پیش از مبارزان خود به‌ویژه آنهایی که در خط مقدم در امتداد مرز جنوبی لبنان با اسرائیل هستند، خواست استفاده از تلفن‌های هوشمند را متوقف کنند، زیرا اسرائیل فناوری نفوذ به آن دستگاه‌ها را دارد.
هشدار سیدحسن نصرالله به نیروهای حزب‌الله/ ازدحام جمعیت در بیمارستان‌ لبنان+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، روز سه‌شنبه ده‌ها تن از اعضای حزب‌الله در جنوب لبنان و حومه جنوبی بیروت بر اثر انفجار پیجرهایی که از آن‌ها برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند، به شدت مجروح شدند.

به نوشته الجزیره به نقل از نشنال، بعد از انفجار پیجرها با استفاده از فناوری پیشرفته، ده‌ها مجروح به بیمارستان منتقل شده‌اند.

زینه خدر، خبرنگار الجزیره در بیروت گفت که این یک «تحول بزرگ» در جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله است و به نظر می‌رسد که این دستگاه‌ها در یک حمله هماهنگ مورد نفوذ و هک قرار گرفته‌اند. او افزود: «این یک نقض امنیتی بزرگ است، دستگاه ارتباطی حزب الله به خطر افتاده است. ما تصاویری از سرتاسر لبنان از مردانی دیده‌ایم که روی زمین، زخمی و در حال خونریزی هستند. ما گزارش‌هایی از درخواست برای خون از سوی بیمارستان‌ها دیده‌ایم.»

یک مقام حزب الله که نخواست نامش فاش شود، گفت که انفجار پیجرها «بزرگترین نقض امنیتی» است که این گروه در نزدیک به یک سال جنگ با اسرائیل در معرض آن قرار گرفته است. 

خدر گفت که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، چند ماه پیش از مبارزان خود خواست استفاده از تلفن‌های هوشمند را متوقف کنند، زیرا اسرائیل فناوری نفوذ و دستکاری آن دستگاه‌ها را دارد. خدر افزود: «بنابراین اکنون آن‌ها به این سیستم ارتباطی متفارت با استفاده از پیجرها متوسل شده‌اند و به نظر می‌رسد که به آن‌ها هم نفوذ شده است.»

ما گزارش‌هایی از انفجارهای تقریباً همزمان در جنوب لبنان، در شرق کشور و در حومه جنوبی بیروت دریافت می‌کنیم.

خدر گزارش داد که وحشت گسترده‌ای در بیروت به وجود آمده و آمبولانس‌ها در حومه جنوبی پایتخت در حال تردد هستند. رویترز گزارش داد که ساکنان می‌گویند که انفجارهایی تا 30 دقیقه پس از انفجارهای اولیه رخ داده است.

ارتش اسرائیل اظهارنظر فوری نکرده است.

الیجا مگنیر، یک تحلیلگر نظامی، به الجزیره گفت که حزب‌الله برای جلوگیری از رهگیری ارتباطاتش توسط اسرائیل، به شدت به پیجرها متکی است و او حدس زد که این پیجرها باید قبل از توزیع بین اعضای حزب‌الله دستکاری شده باشند. او گفت: «این یک سیستم جدید نیست... بنابراین در این مورد یک شخص ثالث دخالت داشته است... برای پیدا کردن دسترسی ... برای فعال کردن انفجارها از راه دور». مگنیر افزود: «این انفجارها آنقدر قوی بوده‌اند که [به شدت] روحیه حزب الله را تحت تأثیر قرار دهند.»

اوایل روز سه‌شنبه، اسرائیل از گسترش اهداف رسمی جنگی خود خبر داد و نبرد تقریباً یک ساله خود علیه حماس در غزه را برای تمرکز بر حزب‌الله در امتداد مرز شمالی با لبنان گسترش داد.

سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، چند ماه پیش از مبارزان خود به‌ویژه آنهایی که در خط مقدم در امتداد مرز جنوبی لبنان با اسرائیل هستند، خواست استفاده از تلفن‌های هوشمند را متوقف کنند، زیرا اسرائیل فناوری نفوذ به آن دستگاه‌ها را دارد. به نظر می رسد که اکنون آنها به این سیستم ارتباطی میان اعضای حزب الله لبنان دسترسی پیدا کرده  اند. گزارش های رسیده به الجزیره حاکی  از این است که این انفجارها درحومه جنوبی بیروت و شرق  این کشور رخ داده  است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید