قدردانی حسن نصرالله از ایران/دشمن همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت

کدخبر: ۶۷۳۸۱۲
اقتصادنیوز: دبیرکل حزب الله گفت: از کشورهایی که کمک های خود را به لبنان ارسال کردند و در رأس آنها ایران و عراق قدردانی می کنم.
قدردانی حسن نصرالله از ایران/دشمن همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سید حسن نصرالله در این سخنرانی بعد از تسلیت گفتن شهادت تعدادی از نیروهای مقاومت در جبهه نبرد با دشمن صهیونیستی تاکید کرد: در ابتدا از دولت لبنان، مراکز پزشکی، بیمارستان ها و پزشکان به دلیل فشاری که در پذیرش تعداد زیادی از زخمی ها به ویژه از ناحیه چشم متحمل شدند تشکر می کنم. ما شاهد بزرگترین عملیات اهدای خون در تاریخ لبنان بودیم.

وی گفت: از تمام کسانی که اهدای خون کردند قدردانی می کنم. از برکات خون های ریخته شده این بود که بار دیگر در لبنان شاهد یک حماسه انسانی و اخلاقی بزرگ در سطوح ملی و انسانی بودیم. از کشورهایی که کمک های خود را به لبنان ارسال کردند و در رأس آنها ایران و عراق قدردانی می کنم. دشمن صهیونیستی هزاران دستگاه پیام رسان را هدف قرار داد و تمام قوانین و خطوط قرمز را زیر پا گذاشت.

وی در ادامه افزود: برخی از انفجارها در بیمارستان ها، بازارها، مسیرهای عمومی، خانه ها و مکان هایی رخ داد که غیرنظامیان در آنها بودند. ده ها تن شهید شدند و در میان آنها کودکان نیز حضور داشتند. هزاران تن نیز زخمی شدند و آمار نهایی بعدا اعلام می شود. دشمن صهیونیستی از طریق انفجارهای روز سه شنبه قصد داشت ۴ هزار انسان را در یک دقیقه به همراه کسانی که در اطراف آنها هستند از بین ببرد. روز چهارشنبه نیز ده ها تن شهید و صدها تن زخمی شدند. دشمن صهیونیستی قصد داشت طی ۲ دقیقه ۵ هزار نفر را بدون هیچ ملاحظه ای از بین ببرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد: آنچه که اتفاق افتاد یک عملیات تروریستی بزرگ بود و ما رخدادهای روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته را کشتار می نامیم. می توان به این وقایع اعلان جنگ نیز اطلاق کرد. برخی از دستگاه های پیجر از کاربران خود دور بودند و برخی دیگر هنوز توزیع نشده بودند.

وی در ادامه اضافه کرد: ما کمیته های تحقیق داخلی در زمینه های فنی و امنیتی تشکیل دادیم و تمام فرضیه ها را بررسی می کنیم؛ به نتایج شبه قطعی نیز رسیده ایم اما منتظر تأیید این نتایج هستیم. در مدت زمان کوتاهی این نتایج قطعی می شوند و در آن زمان اقدامات مقتضی اتخاذ می شود.

نصرالله افزود: بدون شک ما متحمل یک ضربه بزرگ امنیتی و انسانی بی سابقه در تاریخ مقاومت در لبنان شدیم. این نوع از کشتار و حمله و هدف قرار دادن افراد بدون در نظر گرفتن اشخاص اطراف آنها یک جنایت بی سابقه در جهان است. ما می دانیم که پیشرفت دشمن صهیونیستی در زمینه تکنولوژی با حمایت های آمریکا و ناتو محقق شده است. ماهیت جنگ، درگیری است و ۲ روز گذشته برای ما روزهای سنگینی بود اما این ضربه سنگین و گسترده ما را از پای درنیاورده و هرگز در نخواهد آورد.

سید حسن نصرالله بیان کرد: ما برای عبور از تمام خطرات قدرتمندتر خواهیم شد. معاون رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تحولات مناطق شمالی را نخستین شکست تاریخی برای تل آویو توصیف کرده است. حملات ما علیه دشمن بسیار مؤثر بوده و این سخنان ثابت کننده همین مسأله است. تمام عناصری که دشمن آن ها را به سمت شمال اعزام کرده تاکید کرده اند که با یک تهدید واقعی در این جبهه رو به رو شده اند.

اعتراف صهیونیست‌ها به شکست در جبهه شمالی

او ادامه داد: تل آویو به شکست در جبهه شمالی اعتراف کرده و همین مسأله باعث شده نتانیاهو و گالانت برای حل مشکلشان در این جبهه دست به کار شوند. نبرد ما با دشمن صهیونیستی یکی از مهمترین اهرم هایی است که نیروهای مقاومت فلسطین برای مذاکره با آنها در راستای توقف جنگ علیه غزه در دست دارند. دشمن به قواعد درگیری در نتیجه توازن قدرت بازدارندگی پایبند بود. تل آویو با اعمال فشار بر دولت لبنان و مقاومت این کشور از طریق کشتار و تخریب تلاش می کرد این جبهه را متوقف کند.

دست از حمایت غزه برنمی‌داریم

وی همچنین اضافه کرد: روز سه شنبه پیام هایی از طریق کانال های رسمی و غیر رسمی مبنی بر توقف حمایت از غزه و توقف عملیات نیروهای لبنانی از سمت جنوب به دست ما رسید. آنها ما را تهدید کردند اگر عملیاتمان را متوقف نکنیم ضربات بیشتری متحمل خواهیم شد اما باید بگویم در برابر این تهدیدات تسلیم نمی شویم و دست از حمایت غزه برنمی داریم. خطاب به کابینه دشمن و ارتش رژیم صهیونیستی می گوییم که جبهه لبنان هرگز قبل از آتش بس در غزه متوقف نمی شود.

هدف دشمن برای ایجاد آشفتگی در صفوف مقاومت محقق نشد

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: پایبندی مقاومت به تمام اصول و مواضع خود یعنی دشمن صهیونیستی نتوانسته اهداف خود را محقق کند. تل آویو برای هدف قرار دادن مقاومت و تضعیف آن از طریق انفجارهای گسترده تلاش کر به رهبران مقاومت فشار آورد. تمام زخمی ها در بیمارستان ها و رزمندگان مجروح روحیه بسیار بالایی داشته و بر ادامه مأموریتشان اصرار دارند.

وی تاکید کرد: ما در برابر خانواده های شهدا و زخمی ها و صبر آنها خجالت زده ایم. این همان پاسخ مقاومت و کشورما به دشمن صهیونیستی است. هدف دشمن، نابودی ساختار رهبری مقاومت و ایجاد آشفتگی در میان نیروهای مقاومت بود که این مسأله حتی برای یک لحظه محقق نشد. ما برای هر سناریویی آماده بودیم و جبهه نبرد ما متزلزل نشده است. زیر بنای ساختاری مقاومت مستحکم است و دشمن بداند انفجارهای ۲ روز گذشته نه ساختار رهبری مقاومت و نه حضور نیروها در جبهه نبرد را مختل نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید