یحیی سنوار؛ سوژه گمانه‌زنی عجیب رسانه‌های اسرائیلی

کدخبر: ۶۷۴۵۳۹
اقتصادنیوز: رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که مقام‌های این کشور در حال تحقیق در مورد احتمال شهادت یحیی سنوار، رئیس جدید دفتر سیاسی حماس در حملات هوایی به نوار غزه هستند.
یحیی سنوار؛ سوژه گمانه‌زنی عجیب رسانه‌های اسرائیلی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، این گمانه‌زنی در مورد سرنوشت یحیی سنوار در حالی صورت می‌گیرد که او پس از آنکه اسماعیل هنیه نزدیک به دو ماه پیش در تهران ترور شد، به عنوان جانشین او در مقام رئیس دفتر سیاسی حماس معرفی شد.

خبر مرتبط
مقاومت فلسطین بیانیه داد/ واکنش تند به کیفرخواست آمریکا علیه یحیی سنوار

اقتصادنیوز: کمیته‌های مقاومت در فلسطین در واکنش به کیفرخواست آمریکا علیه رهبران مقاومت تاکید کرد: طرح کیفرخواست دولت آمریکا علیه یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی دیگر از رهبران فلسطین را به شدت محکوم می‌کنیم.

از یحیی سنوار به عنوان طراح اصلی حمله روز هفت اکتبر سال ۲۰۲۳ حماس به اسرائیل یاد می‌شود.

 در گزارش رسانه‌های اسرائیل آمده که هنوز هیچ گونه شواهد محکمی مبنی بر کشته شدن یحیی سنوار به دست نیامده است. مقام‌های اسرائیل در حالی به دنبال تحقیق در مورد احتمال کشته شدن یحیی سنوار هستند که شین‌بت، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل بر این باور است که مرد شماره یک گروه حماس همچنان در قید حیات است.

روزنامه هاآرتص به نقل از منابع خود گزارش داده است که اسرائیل در ماه‌های اخیر تونل‌های زیرزمینی حماس را که احتمال حضور یحیی سنوار در آنها وجود داشت هدف حملات خود قرار داده بود.

اسرائیل طی نزدیک به یک سال گذشته شمار زیادی از رهبران حماس از جمله محمد ضیف و رافع سلامه را در نوار غزه کشته است. صالح عاروری معاون رهبری حماس نیز در حمله‌ای در بیروت، پایتخت لبنان به شهادت رسید.

پیش‌تر، گزارش‌هایی نیز در ماه دسامبر سال گذشته مبنی بر کشته یا مجروح شدن یحیی سنوار منتشر شده بود. در آن زمان این احتمال نیز مطرح شده بود که یحیی سنوار از نوار غزه به شبه‌جزیره سینا رفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید