نظر سخنگوی دولت درباره بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل/ سفر پزشکیان حامل پیام صلح پایدار است/ FATF با این شرط پیگیری می‌شود

کدخبر: ۶۷۴۷۲۳
اقتصادنیوز: سخنگوی دولت بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل با پیگیری رئیس جمهور ارا اقدامی در راستای وفاق دانست.
نظر سخنگوی دولت درباره بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل/ سفر پزشکیان حامل پیام صلح پایدار است/ FATF با این شرط پیگیری می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فاطمه مهاجرانی روز سه شنبه در نخستین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی دولت اظهار داشت: سفر دکتر پزشکیان رئیس جمهور و هیات همراه به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دورانی که یک نسل کشی تمام عیار در غزه و توأم با رفتارهای منزجرکننده و دیوانه‌وار یک رژیم نژادپرست و تداوم این حملات در لبنان، ملت‌های منطقه را در آستانه تهدید و جنگ قرار داده، حامل پیام صلح پایدار و منصفانه برای همه ملت هاست.

وی تصریح کرد: در این سفر رئیس جمهور در سخنرانی اصلی و دیدارهای جانبی تلاش خواهد کرد که نماینده ‌ای درخور برای بازتاب شأن، جایگاه و دیدگاه مردم کشورمان در مخالفت با خشونت، نارواداری، جنگ‌طلبی، زورگویی و زیاده‌خواهی باشد و در همان حال، اشتیاق بی‌پایان مردم عزیزمان برای بهره‌مندی از یک زندگی زیبنده، مترقی و همکاری‌جویانه را به ملت‌های دنیا یادآوری کند. این سفر نه تنها از جهت مقارن شدن با آغاز دولت جدید و لزوم رساندن پیام روشن مردم ما به جهان بلکه به دلیل تقارن زمانی با بی‌ثباتی‌های بین‌المللی اهمیت دارد.

وی ادامه داد: برای دکتر پزشکیان وفاق ملی سکوی پرتابی برای ترویج وحدت و همدلی میان ملت‌های مسلمان و همسایه در منطقه و فراسوی آن است و آغازی است برای صلح و همکاری به جای جنگ و عداوت. در این سفر برای رئیس جمهور، سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است و باید گویای انتخاب ها و گرایش های مردم کشورمان باشد.

کمیته ای تخصصی به منظور بررسی استانداردهای ایمنی معادن در ایران تشکیل می شود

مهاجرانی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران با ابراز تأسف عمیق از حادثه دلخراش معدن طبس، این ضایعه دردناک را به خانواده‌های داغدیده، جامعه کارگری و تمامی ملت شریف ایران تسلیت می‌گوید.

وی ادامه داد: این فاجعه نه تنها قلب خانواده‌های جان‌باختگان را جریحه‌دار کرد، بلکه بار دیگر ضرورت بازنگری و اصلاح قوانین و رویه‌های مرتبط با ایمنی محیط کار را نمایان ساخت. از این رو دولت با جدیت برای بهبود شرایط کاری و افزایش ضوابط ایمنی تلاش می‌کند تا از تکرار چنین حوادث ناگواری جلوگیری شود. همچنین در پی دستور وزیر کار، مقرر شده که کمیته‌ای تخصصی به منظور بررسی استانداردهای ایمنی معادن در ایران و بازنگری موارد غیرکارآمد تشکیل شود. 

وی افزود: همچنین آغاز سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه ها را به دانش آموزان و دانشجویان عزیز تبریک می‌گویم و قرین شدن آن را با هفته وحدت به فال نیک می گیریم.  

وی در ادامه گفت: در کنار این خبرهای تلخ، این هفته خبرهای خوبی را نیز با خود به همراه داشت. از انتصاب اولین استاندار اهل تسنن  که به بدنه دولت اضافه شد تا انتصاب بانوان شایسته در مناصب اداری که امیدواریم شاهد حضور بیشتر و پررنگ آنان در ادامه فعالیت دولت چهاردهم باشیم .

سخنگوی دولت افزود: خبر خوب دیگر موافقت مقام معظم رهبری با عفو ؛ تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان دادگاه های عمومی و انقلاب بود که جا دارد از این اقدام در آغاز هفته وحدت که در راستای افزایش وفاق ملی است تشکر و قدردانی کنیم.

بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل با پیگیری رئیس جمهور از اخبار خوب در راستای وفاق است

وی تاکید کرد: بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل  به دانشگاه‌ها و مختومه کردن پرونده‌ برخی محکومیت‌ها که با پیگیری رئیس محترم جمهور و همراهی دستگاه محترم قضایی هم از دیگر اخبار خوبی بود که جا دارد از رئیس محترم این قوه به جهت حرکت در راستای وفاق ملی تشکر وقدردانی کنیم.

موضوع FATF در چهار چوب منافع ملی پیگیری خواهد شد 

وی در پاسخ به سوالی در مورد اف ای تی اف اظهار داشت: اف ای تی اف شامل ۴ معاهده است که ۲ معاهده را ایران با آن همکاری می کند و دو تا باقی مانده؛ یکی پالرمو و دیگری سی اف تی، این موضوع در چارچوب مصالح نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.

استفاده از انرژی‌های پاک توسعه می‌یابد

مهاجرانی در پاسخ به سوالی مبنی برنامه دولت برای استفاده بیشتر از برق هسته‌ای تصریح کرد: همانطور که از ابتدا تاکید کردیم دولت به دنبال اجرای برنامه هفتم توسعه است.

وی افزود: اجرای احکام قانونی وظیفه دولت است و در همین راستا گام خواهد برداشت و لذا با استفاده از تمام ظرفیت‌ها از جمله دانش‌بنیان‌ها تلاش می‌کند تا ظرفیت برق هسته‌ای را از هزار مگاوات به سه هزار مگاوات افزایش دهد.

سخنگوی دولت افزود: دولت چهاردهم برنامه دارد که سبد انرژی کشور را متنوع کند تا کشور بتواند از انرژی‌های پاک نیز بهره بیشتری بگیریم.

تلاش داریم بازنشستگان از نوسانات تورمی آسیب نبینند/ برنامه ما حمایت از بازنشستگان است

وی ادامه داد: تلاش بر این است که بازنشستگان هیچگونه آسیبی نبینند و این نوسانات درآمدی آنها را اذیت نکند؛ البته باید به آثار تورمی اقدامات هم توجه داشت.

سخنگوی دولت افزود: تعهداتی که به بازنشستگان داده شده است سر جای خود هست و طبق آن چیزی که مشخص شده، کارها دنبال خواهد شد. 

وی گفت: رئیس جمهور تأکید دارد که من بدون آن که مردم بدانند کاری را انجام نخواهم داد و مردم را غافلگیر نخواهم کرد. از طرفی هم چک بلامحل نخواهیم کشید. نکشیدن چک بلامحل یکی از نکاتی است که در دولت دنبال خواهد شد.

 رئیس‌جمهور برای شرکت در اجلاس روسای جمهور بریکس ابتدای آبان به روسیه می رود

سخنگوی دولت با بیان این که رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس روسای جمهور بریکس ابتدای آبان به روسیه می رود گفت: پزشکیان در این سفر ملاقات‌ دوجانبه‌ای با رئیس جمهور روسیه خواهد داشت.

وی افزود: مشارکت راهبردی میان دو کشور صورت گرفته و این سند تقریبا نهایی شده است.

از نکات جالب توجه در نخستین نشست خبری سخنگوی دولت حضور رابط ناشنوایان بود که در کنار فاطمه مهاجرانی به انتقال پیام به ناشنوایان می‌پرداخت.

 رئیس‌جمهور برای شرکت در اجلاس روسای جمهور بریکس ابتدای آبان به روسیه می رود

سخنگوی دولت با بیان این که رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس روسای جمهور بریکس ابتدای آبان به روسیه می رود گفت: پزشکیان در این سفر ملاقات‌ دوجانبه‌ای با رئیس جمهور روسیه خواهد داشت.

وی افزود: مشارکت راهبردی میان دو کشور صورت گرفته و این سند تقریبا نهایی شده است.

وفاق در حال تبدیل شدن به یک گفتمان است

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه از ابتدا شعار دکتر پزشکیان، دولت وفاق بود، گفت: لازم است همینجا از نمایندگان محترم مجلس تشکر کنم که با رای بالا به کابینه دکتر پزشکیان زمینه شکل‌گیری دولت وفاق را فراهم کردند.

مهاجرانی همچنین از قوه قضائیه به دلیل اقدامات خوبی که اخیر در بخشودگی‌ها صورت گرفت تشکر کرد و افزود: قدردان رهبر انقلاب به دلیل عفو بیش از ۳۰۰ نفر از زندانیان هستیم.

وی تاکید کرد: وفاق پروژه نیست بلکه یک مسیر است که باید آرام آرام با یکدیگر آنرا طی کنیم. همه ارکان تلاش می‌کنند که در جهت وفاق حرکت کنیم و من إحساس میکنم که در حال حاضر وفاق در حال تبدیل شدن به یک گفتمان است.

ادامه دارد... 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید