انتقال 5 مصدوم حادثه معدنجو به یزد/ یک نفر دچار مرگ مغزی شد

کدخبر: ۶۷۴۹۷۶
اقتصادنیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پنج مصدوم حادثه معدن معدنجو طبس که خانواده آنان در یزد ساکن هستند برای ادامه درمان به استان یزد منتقل شدند.
انتقال 5 مصدوم حادثه معدنجو به یزد/ یک نفر دچار مرگ مغزی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سید محمد موسوی میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هماهنگی‌های انجام شده با ستادهای بالادستی پنج نفر از مصدومان این حادثه امروز با هواپیما به یزد منتقل شدند.

وی گفت: از این تعداد چهار نفر حال مساعدی دارند و یک نفر دچار مرگ مغزی شده که با رضایت خانواده برای اهدای عضو به یزد منتقل شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: اورژانس کشور برای رفاه خانواده این پنج مصدوم ساکن در یزد تمهیداتی اتخاذ کرد تا برای ادامه درمان به این استان منتقل شوند.

وی گفت: در مجموع ۱۶ مصدوم حادثه معدن با گازگرفتگی و کاهش اکسیژن خون به بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند.

خبر مرتبط
عارف دستور بررسی سریع صادر کرد/ تمام ابعاد حادثه دلخراش ریزش معدن طبس پیگیری شود

اقتصادنیوز: معاون اول رئیس جمهور با ابراز همدردی و تسلیت مجدد به ملت و خانواده جانباختگان و مصدومان حادثه معدن طبس، بر لزوم پیگیری تمام ابعاد این حادثه دلخراش و جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده تاکید کرد و دستور داد، وزاری صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های نظارتی جمع بندی و گزارش های نهایی و روشن از این حادثه را هر چه سریعتر و حداکثر ظرف مدت دو هفته به هیئت دولت ارایه کنند.

حادثه انفجار معدن حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ شب ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به دلیل تصاعد آنی گاز متان در معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و تعدادی از نیروها دچار حادثه و محبوس شدند.

با توجه به غلظت گاز متان در تونل‌ها عملیات آواربرداری، تخلیه گاز، خارج کردن مصدومان و جان‌باختگان مرحله به مرحله پیش رفت و ابتدا از بلوک B شروع شد سپس امدادرسانی از روز یکشنبه در بلوک C که به گفته مسئولان، کانون اصلی انفجار بود، ادامه یافت.

۱۰ پیکر در بلوک C معدن باقی مانده بود که با تلاش امدادگران از شب گذشته تا بامداد امروز تمامی آنها به خارج از معدن منتقل شدند و تعداد جانباختگان این حادثه ۴۹ نفر اعلام شد.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز از انتقال پیکر آخرین فرد محبوس در معدن زغال سنگ طبس خبر داد و گفت: عملیات امداد و نجات در معدنجو بعد از حدود ۸۰ ساعت به پایان رسید.

طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و بیشترین معادن زغال‌سنگ کشور را دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید