عراقچی: هدف نهایی و شوم اسرائیل به آتش کشیدن کل منطقه است/ شورای امنیت مداخله کند

کدخبر: ۶۷۵۱۹۰
اقتصادنیوز: عراقچی گفت: هدف نهایی و شوم اسرائیل این است که کل منطقه را به آتش بکشد. تجاوز اسرائیل به لبنان بدون شک غیرقانونی و جنایتکارانه است. این یک اقدام تجاوزکارانه است و منشور سازمان ملل متحد به‌طور آشکار نقض شده است. شورای امنیت باید مداخله کند تا صلح و امنیت را بازگرداند.
عراقچی: هدف نهایی و شوم اسرائیل به آتش کشیدن کل منطقه است/ شورای امنیت مداخله کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، متن بیانیه عراقچی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم  

شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت لبنان فراخوانده شده است. وضعیت در لبنان و منطقه به‌طور بی‌سابقه‌ای نگران‌کننده است. اجازه دهید صریح باشم: منطقه در آستانه یک فاجعه تمام‌عیار قرار دارد. اگر جلوی آن گرفته نشود، جهان با پیامدهای فاجعه‌باری مواجه خواهد شد که مانند آن پیش‌تر مشاهده نشده است.

اسرائیل در حال قتل عام غیرنظامیان در غزه بوده و اکنون به نظر می‌رسد که همان جنایات را در لبنان تکرار می‌کند و جنگی تجاوزکارانه علیه این کشور به راه انداخته است. اسرائیل قبلاً غزه را از طریق کمپین نسل‌کشی خود به «جهنم روی زمین» تبدیل کرده است، همان‌طور که یک مقام ارشد سازمان ملل به‌درستی آن را توصیف کرد.

بیش از 42,000 فلسطینی بی‌گناه کشته، 93,000 نفر زخمی و زیرساخت‌های حیاتی ویران شده‌اند. اکنون اسرائیل در حال تکرار جنایات خود در لبنان است. تنها در یک هفته، اسرائیل حملات وحشیانه‌ای به شهرهای لبنان انجام داده که منجر به کشته شدن صدها زن و کودک شده است. اسرائیل به عنوان یک رژیم یاغی و تجاوزکار، از تمامی خطوط قرمز عبور کرده است. برای این رژیم تروریستی، حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و صلح هیچ معنایی ندارد.  

خبر مرتبط
درخواست اضطراری عراقچی از شورای امنیت

اقتصادنیوز: سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران بامداد پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل در باره لبنان گفت :شورای امنیت باید قاطعانه به تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل پاسخ دهد.

هدف نهایی و شوم اسرائیل این است که کل منطقه را به آتش بکشد. تجاوز اسرائیل به لبنان بدون شک غیرقانونی و جنایتکارانه است. این یک اقدام تجاوزکارانه است و منشور سازمان ملل متحد به‌طور آشکار نقض شده است. شورای امنیت باید مداخله کند تا صلح و امنیت را بازگرداند.

جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به پیامدهای اعمال شریرانه اسرائیل در منطقه هشدار داده است. جامعه بین‌المللی نمی‌تواند نقش ایالات متحده و متحدانش در توانمندسازی جنایات اسرائیل را نادیده بگیرد.  

حمایت بی‌قید و شرط از سوی ایالات متحده و برخی کشورهای غربی، اسرائیل را جسور کرده تا بدون مجازات جنایت کند. این مصونیت، همراه با عدم اقدام شورای امنیت، منطقه را به سوی فاجعه سوق داده است. رهبران اسرائیل باید درک کنند که جنایات آن‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

خبر مرتبط
کاریکاتور جالب یک روزنامه درباره ظریف و عراقچی+ عکس

اظهارات محمدجواد ظریف مبنی براینکه به صورت غیررسمی به وزارت خارجه کمک می کند، دستمایه کاریکاتور قرار گرفت.

مسیر کاهش تنش واضح است؛ اسرائیل باید فوراً حملات خود به غزه و لبنان را متوقف کند. شورای امنیت باید اکنون برای توقف جنگ اسرائیل و اجرای آتش‌بس فوری اقدام کند و بدین وسیله جان انسان‌های بی‌گناه را نجات دهد. در غیر این صورت، منطقه با خطر یک درگیری تمام‌عیار مواجه خواهد شد و تاریخ، حامیان اسرائیل به‌ویژه ایالات متحده را مسئول خواهد دانست.

ایران قاطعانه در کنار دولت و مردم لبنان ایستاده است. ایران پیش از این نیز برای حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای، صبر و خویشتن‌داری فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. ایران به‌طور قاطع بر حق ذاتی خود برای دفاع از منافع حیاتی‌اش ایستادگی می‌کند.

در ادامه نیز سوالاتی از وزیر امور خارجه کشورمان پرسیده شد.

عراقچی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا لبنان از ایران درخواست کرده تا متوسل به زور شود، گفت: حزب‌الله خود تصمیم می‌گیرد و کاملاً به تنهایی قادر است از خود همچنین از لبنان و مردم لبنان محافظت کند.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ایران توسط برخی دولت‌ها و تحلیل‌گران به دامن زدن به این درگیری‌ها از طریق ارائه تسلیحات پیشرفته به حزب‌الله متهم شده، تصریح کرد: ما همیشه گفته‌ایم که از حزب‌الله در مبارزه مشروع‌اش برای دفاع از لبنان و مردمش در برابر جنایات رژیم اسرائیل و اشغالگری آن حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه حزب‌الله انبوهی از سلاح‌ها در اختیار دارد و این امر ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت مخصوصاً قطعنامه 1701 است، به صراحت اظهار داشت: حزب‌الله هیچ اقدامی بر خلاف قطعنامه شورای 1701 امنیت نکرده است. این قطعنامه از هرگونه حضور نظامی جلوگیری می‌کند، که توسط رژیم اسرائیل رعایت نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید