کاهش 6 درجه‌ای دما در این استان/ شهروندان مراقب باشند

کدخبر: ۶۷۵۳۲۵
اقتصادنیوز: رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان طبق پیش بینی های هواشناسی از روز شنبه تا اواسط هفته آینده به تدریج چهار تا ۶ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
کاهش 6 درجه‌ای دما در این استان/ شهروندان مراقب باشند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مهدی صابری روز پنجشنبه در این زمینه افزود: براساس نقشه های پیش بینی از فردا جمعه بارش‌های رگباری نیز در استان آغاز می شود و لازم است شهروندان به توصیه های هواشناسی توجه کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هشدار لازم در این زمینه برای کشاورزان صادر شده است، بیان کرد: هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد برای استان صادر شده که با توجه به نوع مخاطره که رگبار باران و رعد و برق (در نقاط مستعد بارش تگرگ)، تندباد لحظه ای، گرد و خاک و کاهش دماست لازم است به آن توجه شود.

صابری اظهار کرد: منطقه اثر همه مناطق استان بوده و زمان پایان بارندگی روز شنبه هفته آینده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اضافه کرد: اثر مخاطره احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال آبگرفتگی معابر شهری، احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال آسیب به سازه های سبک است و توصیه می شود شهروندان خودداری از تردد در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و اجتناب از فعالیتهای کوهنوردی را مورد توجه قرار دهند.

خبر مرتبط
هشدار زرد هواشناسی برای این استان صادر شد/ دما 8 درجه کاهش می‌یابد

اقتصادنیوز: اداره کل هواشناسی اصفهان در خصوص فعالیت سامانه بارشی طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

وی گفت: خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، تنظیم دما و رطوبت در گلخانه ها، مرغداری ها و سالن های پرورش ماهی و تسریع در برداشت و انتقال محصولات کشاورزی به انبارها و توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی الزامیست.

صابری با بیان اینکه شهرستان تکاب سردترین شهر استان با دمای ۹درجه سانتی گراد بالای صفر بود اظهار کرد: شاهین دژ با ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید