نام این استان شمالی در فهرست استان‌های سبز کشور

کدخبر: ۶۷۵۴۵۶
با بهره‌مندی ۳۰۰ روستای باقی‌مانده مازندران این استان تا قبل از پایان سال ۱۴۰۴ در فهرست استان سبز کشور قرار می‌گیرد.
نام این استان شمالی در فهرست استان‌های سبز کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازتسنیم، «قاسم مایلی رستمی» مدیرعامل شرکت گاز مازندران در حاشیه تکمیل پروژه گازرسانی به هفت روستا لاریجان آمل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز دو پروژه خوب در بخش لاریجان داشتیم که یکی بخش کلنگ زنی و تکمیل گازرسانی شهر گزنک بوده است، اظهار داشت: در کل استان دو شهر گازرسانی نشده بود که گزنک یکی از آنهاست و برای تکمیل این شهر به همراه هفت روستای لاریجان هزینه‌ای بالغ بر 180 میلیارد تومان صرف شد.

وی افزود: سه هزار و دویست خانوار با کلنگ‌زنی گازرسانی این روستاها و شهر از گاز بهره‌مند می‌شوند که طی هفت ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل گاز مازندران با اشاره به اینکه برای گازرسانی دو روستای لاسم و زیار از استان تهران اقدام شد که با هزینه‌ای بالغ بر یک‌صد میلیارد تومان حدود هزار و دویست خانوار گازدار شدند، افزود: همه موضوعاتی که نیاز بود به آن توجه شود که این گاز از هزاران کیلومتر به این سمت آمده‌ تا توانستیم مردم را خوشحال کنیم.

مایلی رستمی با بیان اینکه از سه هزار روستای مازندران، دو هزار و 700 روستا  گازرسانی انجام شده و 300 روستا با حدود 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دستور کار است، گفت: با بهره‌مندی این 300 روستا و با تلاش همکاران تا پایان سال 1404، مازندران در لیست استان سبز کشور قرار می‌گیرد. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مصرف گاز از سوی بخشی از مردم رعایت نمی‌شود و براساس آمار دریافتی از سامانه حدود 111 هزار مشترک بد مصرف در استان داریم، اظهار داشت: علاوه بر اینکه رعایت الگوی مصرف را ندارند از آن استانداردها خارج شدند؛ قطعا به این مشترکین اخطار لازم داده می‌شود و در صورت عدم اصلاح کنتور آنها قطع خواهد شد.

مدیرعامل گاز مازندران با بیان اینکه در ایام فصل زمستان بخش خانگی را پایدار خواهیم داشت و قطعی گاز نداریم، تصریح کرد: بخش‌های نیروگاهی و صنعتی بزرگ تلاش می‌شود از سوخت دوم استفاده کنیم تا مشکلاتی برای مردم ایجاد نشود.

وی با اعلام اینکه بر شرکت گاز الزامی بر تامین گاز واحدهای تولیدی و صنعتی و نیروگاه‌های بزرگ نیست، خاطرنشان کرد: با وجود 20 هزار واحد در این استان بیش از 19 هزار و 800 واحد از گاز بهره‌مند شده و 200 واحد دیگر سعی می‌شود به دلیل پایداری جریان گاز خانگی را به سمت مصرف سوخت دوم هدایت کنیم که تلاش شده سوخت دوم آنها چون گاز مایع و مازوت را تامین می‌کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید