رابطه تنگاتنگ اختلال در ساعت بیولوژیکی بدن با این نوع سرطان

کدخبر: ۶۷۵۶۸۴
اقتصادنیوز: محققان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند که اختلال در ساعت بیولوژیکی بدن سرطان روده را تسریع می‌بخشد.
رابطه تنگاتنگ اختلال در ساعت بیولوژیکی بدن با این نوع سرطان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا، نشان داده که چگونه اختلال در ساعت بیولوژیکی بدن، ممکن است با تأثیر بر میکروبیوم روده و عملکرد سد روده، پیشرفت سرطان کولورکتال(روده) را تسریع کند. این کشف راه‌های جدیدی را برای پیشگیری و درمان ارائه می‌دهد.ساعت بدن انسان همان ساعت زیستی یا ساعت بیولوژیک بدن است که بر اساس ریتم سیرکادین عمل می‌کند. این ریتم بر اساس رفتار و ترشح هورمون‌ها و ذهن انسان پیش می‌رود.مطالعه‌ای که به‌صورت آنلاین در مجله Science Advances منتشر شد، درک جامع‌تری از تغییرات مهمی که در عملکرد و ترکیب میکروبیوم روده رخ‌داده ارائه می‌دهد.

خبر مرتبط
یک سورپرایز شگفت‌انگیز برای دیابتی‌ها

اقتصادنیوز: پزشکان دانشمند چینی موفق شدند دیابت نوع یک را در یک زن ۲۵ ساله به صورت کامل درمان کنند.

مدیکال نیوز گزارش داد، تحقیقات قبلی نشان داده که اختلالات در ساعت بیولوژیکی می‌تواند بر پیشرفت سرطان کولورکتال تأثیر بگذارد، اما تاکنون، نحوه تأثیر ساعت بیولوژیکی و سرطان بر میکروبیوم روده نامشخص بود.این تیم تحقیقاتی دریافتند که زمانی که ساعت بیولوژیکی مختل می‌شود، تنوع و فراوانی باکتری‌های روده تغییر می‌کند و این امر با توسعه سرطان بیشتر تشدید می‌شود.

محققان همچنین تغییراتقابل‌توجهی را در مسیرهای میکروبی درگیر در متابولیسم اسیدهای نوکلئیک، اسیدهای آمینه و کربوهیدرات‌ها شناسایی کردند. این تغییرات عملکردی با کاهش سطح مخاط روده مرتبط بود که معمولاً پوشش روده را از باکتری‌های مضر محافظت می‌کند، این نشان می‌دهد که ساعت بیولوژیکی برای حفظ یکپارچگی سد روده بسیار مهم است. افزایش نفوذپذیری پوشش روده اجازه می‌دهد تا سموم و باکتری‌ها وارد جریان خون شوند که ممکن است پیشرفت سرطان را تسریع کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید