واکنش تازه وزیر بهداشت به مشکلات پرستاران/ پیش از تبدیل شدن به اعتراض باید رفع شود

کدخبر: ۶۷۷۳۲۸
وزیر بهداشت گفت: مشکلات پرستاری قبل از تبدیل شدن به اعتراضات باید رفع می شد.
واکنش تازه وزیر بهداشت به مشکلات پرستاران/ پیش از تبدیل شدن به اعتراض باید رفع شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمدرضا ظفرقندی، در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز حراست وزارت بهداشت، «پیشگیری مقدم بر درمان است» را شعار حراست وزارت بهداشت دانست و افزود: وزارت بهداشت، به دلیل ساختار، ماهیت کاری و وظایف گسترده‌ای که به او محول شده با طیف وسیعی از مردم، دانشجویان، استادان و دانشگاه‌ها در ارتباط بوده و برنامه‌های ملی زیادی را باید اجرا کند که مورد تأکیدات مقام معظم رهبری است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در تمام این موارد شعار اصلی ما از جمله شعار حوزه حراست باید «پیشگیری مقدم بر درمان است» باشد. یعنی باید نقاط ضعف یا تهدید را پیش از بروز و تبدیل شدن به بحران، پیش بینی و پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار وزارتش با اعتراض پرستاران مواجه شده است، اظهار کرد: باید چنین مواردی را پیش از تبدیل شدن به اعتراضات به روش‌های دقیق و علمی پیش بینی و مرتفع کنیم.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: اگر در حوزه بهداشت شاهد پیشرفت شاخص‌هایی مانند کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران هستیم که در دنیا نمونه است به واسطه توجه به پیشگیری بوده است. این نوع اقدام، هم ارزش دینی و هم ارزش ملی دارد و نیازمند نگاه دقیق و وسیع است. بنابراین حراست هم باید بتواند با پیشگیری از حوادث، نقش خود را در این چارچوب ایفا کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: من چهل سال است با قشر دانشجو سر و کار دارم و می دانم اگر مشکلات آنها را زودتر با گفتگو حل کنیم، این روش بهتر جواب می‌دهد و اینگونه مسائل نیازمند پیش بینی است.

وی با تاکید بر نگاه به قانون به عنوان فصل الخطاب، یادآور شد: آنچه همه ما باید به آن متعهد باشیم قانون است. چیزی در کشور فراتر یا پایین‌تر از قانون نداریم. امام و مقام معظم رهبری قانون را فصل الخطاب معرفی کرده اند.

وزیر بهداشت بیان کرد: نقش حراست در درجه اول یک نقش علمی است. به طوری که شناخت نقاط قوت و ضعف، پیش بینی رویدادها و بحران‌ها، هشدار دادن نسبت به آنها و اینچنین موارد نیازمند داشتن دیدگاه علمی و آینده نگر است.

ظفرقندی ابراز داشت: اقدام ساده و سنتی این است که زمان وقوع بحران‌ها به آنها ورود کنیم در حالی که دوران این نوع نگاه و اقدام گذشته است.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به اینکه هدف همه ما رفع مشکلات مردم در حوزه سلامت و رسیدن به اهداف بلند کشور است، اظهار امیدواری کرد با کمک همه و توجه به نگرش پیشگیری و احترام به قانون، قبل از بروز مسائل با نگرش عملی و پیش بینی‌های لازم، مشکلات شناسایی و مرتفع شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید