سخنان ابوعبیده همزمان با سالگرد عملیات طوفان الاقصی+ فیلم

کدخبر: ۶۷۷۷۰۹
اقتصادنیوز: سخنگوی گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس گفت: ضربه‌ای پیش‌دستانه به دشمن وارد کردیم.
سخنان ابوعبیده همزمان با سالگرد عملیات طوفان الاقصی+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام امروز-دوشنبه- در سخنانی به مناسبت یک سالگی نبرد طوفان الاقصی گفت: یک سال از حرفه‌ای‌ترین و موفقیت‌آمیزترین عملیات کماندویی در دوره معاصر گذشت.

ابوعبیده ادامه داد: نبرد طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که تجاوزات دشمن علیه مسجد الاقصی به مرحله خطرناک و بی‌سابقه‌ای رسید.

وی افزود: دشمن پس از آنکه به مرحله پایانی برنامه‌ریزی برای وارد کردن ضربه‌ای بزرگ به مقاومت در غزه رسیده بود، ضربه‌ای پیش‌دستانه به او وارد کردیم.

ابوعبیده خاطرنشان کرد: نبرد طوفان الاقصی پس از تشدید شهرک‌سازی، اشغالگری، یهودی‌سازی و تجاوزات دشمن علیه اسرای فلسطینی آغاز شد.

سخنگوی القسام اضافه کرد: در اطراف فلسطین جبهه‌هایی به پا خواسته وجود دارد که در کنار ملت فلسطین مبارزه می‌کند و ضرباتی مستقیم و سخت به دشمن وارد می‌کند.

به پایداری اسطوره‌ای ادامه می‌دهیم

وی اضافه کرد: دشمن اشغالگر صهیونیستی از نظر همه ملت‌های جهان رژیمی رانده شده و منفور است. پس از گذشت یک سال از عملیات طوفان الاقصی، ما شاهد ملت اسطوره‌ای فلسطین هستیم که به‌رغم جنایات دشمن تحت حمایت آمریکا و غرب همچنان پایدار و استوار است.

ابوعبیده تصریح کرد: یک سال گذشت و ما همچنان در نبردی نابرابر با دشمنی جنایتکار که از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند، مبارزه می‌کنیم. مجاهدان و مبارزان مقاومت به پایداری و مقاومت اسطوره‌ای خود در سراسر نوار غزه ادامه می‌دهند.

سخنگوی القسام تصریح کرد: هزاران نفر از نظامیان دشمن را کشته و زخمی کردیم و صدها خودروی زرهی دشمن را از خدمت خارج کردیم. گزینه پیش روی ما، ادامه نبرد فرسایشی طولانی‌مدت و دردناک علیه دشمن است و نبردهای جاری موفقیت این گزینه را ثابت کرده است.

ترور رهبران مقاومت، پیروزی برای دشمن نیست

وی در ادامه گفت: دشمن مستکبر نه از تاریخ درس گرفته و نه از حقایق آن و فرهنگ ملت و امت ما چیزی می‌داند. شهادت ۲ رهبر بزرگ شهید اسماعیل هنیه و شهید حسن نصرالله دلیل واضحی است بر اینکه دشمن ماهیت حقیقی مقاومت را در نیافته است. اگر ترور رهبران مقاومت پیروزی بود، مقاومت علیه رژیم اشغالگر پایان یافته بود.

ابوعبیده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال نبرد با دشمن صهیونیستی است و یک سال پس از طوفان الاقصی، عملیات وعده صادق ۱ و ۲ را با هدف به وحشت انداختن دشمن انجام داده است.

سخنگوی گردان‌های القسام با اشاره به عملیات شهادت‌طلبانه خیر در نزدیکی تل‌آویو که چند کشته و زخمی از رژیم صهیونیستی گرفت، ادامه داد: عملیات اخیر در یافا تنها بخشی از آن چیزی است که در انتظار دشمن است و آینده به یاری خداوند برای آن بسیار سخت‌تر و تلخ‌تر خواهد بود. 

وی گفت: از اهالی کرانه باختری می‌خواهیم که مقاومت علیه رژیم اشغالگر برای پاسخ به جنایات آن را شدت بخشند. ما از روز اول بر حمایت از اسرای دشمن و حفظ جان آنها اصرار داشتیم. ما به جامعه صهیونیستی می‌گوییم که از یک سال پیش این امکان وجود داشت که اسرای خود را بازگردانید البته اگر جاه‌طلبی‌های نتانیاهو اجازه می‌داد. 

خطرات پیش روی اسرای اسرائیلی روز به روز بیشتر می‌شود

ابوعبیده با اشاره به کشته‌شدن اسرای صهیونیست در بمباران این رژیم در غزه گفت: در صورت ادامه سرسختی‌های نتانیاهو و دولت تروریست او، ممکن است آنچه برای ۶ اسیر اسرائیلی در رفح اتفاق افتاد، برای دیگر اسرای دشمن تکرار شود. ما دستورالعمل‌هایی داریم مبنی بر اینکه در صورت به خطر افتادن جان اسرا یا درگیری‌ها در نزدیکی آن‌ها، اسرا را به اماکنی امن‌تر منتقل می‌کنیم. 

سخنگوی القسام گفت: خطرات پیش روی اسرای اسرائیلی روز به روز بیشتر می‌شود. اسرای اسرائیلی ممکن است در مناطق درگیری قرار گیرند یا حتی توسط نیروهای دشمن مورد اصابت قرار گیرند. شاید ۱۰۰ «رون آراد» در انتظار دشمن باشد. 

رون آراد کمک‌خلبان مفقودشده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است که سرنوشت او از سال ۱۹۸۶ همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ابوعبیده ادامه داد: ما خواستار راه‌اندازی بزرگترین کمپین عربی، اسلامی و بین المللی در حمایت از ملت فلسطین هستیم. سرنوشت اسرای اسرائیلی در گرو تصمیم دولت رژیم صهیونیستی است و ما بعید نمی‌دانیم که پرونده آن‌ها آینده‌ای تاریک و مبهم داشته باشد. 

صهیونیست‌ها منفور جهان آزاده هستند

سخنگوی القسام خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها باید بدانند که از سوی همه جهان آزاده طرد شده و منفور هستند. کارشناسان جنگ الکترونیک را به انجام بزرگترین حمله سایبری علیه دشمن صهیونیستی فرا می‌خوانیم. 

او در پایان گفت: از علمای امت می‌خواهیم از مرحله محکومیت لفظی فراتر روند و به آن‌ها می‌گوییم که آیا منتظر شنیدن خبر تخریب مسجد الاقصی هستید؟ علمای امت را به تبیین فرض بودن جهاد علیه دشمن امت دعوت می‌کنیم. از علمای امت می‌خواهیم به بیان خطرات پیش روی ملت فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی آن بپردازند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید