مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶؛

ترکیب احتمالی شاگردان قلعه‌نویی مقابل ازبکستان

کدخبر: ۶۷۸۲۰۹
اقتصادنیوز: تیم ملی ایران با یک تغییر نسبت به بازی گذشته خود، مقابل ازبکستان قرار می‌گیرد.
ترکیب احتمالی شاگردان قلعه‌نویی مقابل ازبکستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، تیم ملی ایران در چارچوب هفته سوم دیدارهای مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ پنج‌شنبه ۱۹ مهر در ورزشگاه بنیادکار تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان می‌روند.

شاگردان قلعه‌نویی در دو هفته ابتدایی این رقابت‌ها مقابل قرقیزستان و امارات قرار گرفتند که در هر دو بازی با برتری خفیف و یک گله امیتازات کامل را به دست آوردند.

اما حالا به نظر می‌رسد کار ایران در هفته سوم این رقابت‌ها سخت‌تر از دو دیدار گذشته باشد، آن‌ها ستاره‌های مطرحی از جمله اورونوف و ماشاریپوف و شومورودوف را در فاز هجومی دارند که البته در سوی مقابل از خط دفاع تقریبا ضعیفی هم بهره می‌برند.

خبر مرتبط
آرمین سهرابیان در آخر خط؛ ترک استقلال با دلخوری + عکس

اقتصادنیوز: مدافع تیم فوتبال استقلال تهران با انتشار پستی در صفحه مجازی خود از هواداران این تیم خداحافظی کرد.

به هر حال برای این دیدار احتمالا قلعه‌نویی تیمش را با همان چینش قبلی و فقط با یک تغییر نسبت به بازی گذشته مقابل امارات راهی میدان می‌کند.

در درون دروازه علیرضا بیرانوند علیرغم افت فنی در دیدارهای اخیر تراکتور و همچنین حواشی زیادی که حول او می‌چرخد، همچنان مرد مورد اعتماد قلعه‌نویی انتخاب اول او خواهد بود.‌

محمدحسین کنعانی‌زادگان با مصدومیتی که برای او مقابل چادرملو پیش آمد، تیم ملی را در سفر به تاشکند همراهی نکرد و حالا قلعه‌نویی باید فکری برای جایگزین او در ترکیب کند که به نظر می‌رسد محمدامین حزباوی مدافع جوان تیم ملی نسبت به سایر مدافعین شانس بیش‌تری برای حضور در ترکیب داشته باشد. شجاع خلیل‌زاده نیز در کنار او قرار خواهد گرفت.

صالح حردانی و میلاد محمدی نیز به ترتیب در سمت چپ و راست خط دفاعی قرار خواهند گرفت و علاوه بر وظایف دفاعی، در پی‌ریزی حملات از جناحین نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

امید نورافکن و سعید عزت‌الهی که هر دو در تیم‌های باشگاهی خود، اخیرا آمادگی بالایی از‌ خود نشان دادند، در این دیدار انتخاب قلعه‌نویی برای قرار گرفتن در خط میانی مقابل ازبکستان خواهند بود.

از بین علیرضا جهانبخش و علی قلی‌زاده یک بازیکن در پست وینگر راست به کار گرفته خواهد شد و از آن جایی که جهانبخش مدت زیادی بدون تیم و دور از میادین بوده است، شانس قلی‌زاده برای قرارگیری در ترکیب بیشتر خواهد بود.

مهدی قایدی نیز که این روزها در فوتبال امارات خوش می‌درخشد و بعد از به ثمر رساندن تک گل پیروزی‌بخش تیم ملی ،مقابل امارات حتما در ترکیب قرار گرفته و در پست وینگر چپ به میدان می‌رود. سامان قدوس نیز هافبک هجومی باسابقه و خلاق تیم ملی مقابل ازبکستان به میدان می‌رود که احتمالا آزادی عمل بیش‌تری نسبت به سایر هافبک‌ها داشته باشد.

در خط حمله نیز قلعه‌نویی دو مهاجم سرحال و آماده در اختیار دارد که انتخاب اول سرمربی تیم ملی قطعا مهدی طارمی خواهد بود و به نظر می‌رسد که سردار آزمون به عنوان یار تعویضی در این دیدار به کار گرفته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید