رئیس سازمان سینمایی مشخص شد

کدخبر: ۶۷۸۶۵۳
اقتصادنیوز: رائد فریدزاده ششمین رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور شد.
رئیس سازمان سینمایی مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مراسم تکریم و معارفه رؤسای جدید و قدیم سازمان سینمایی امروز شنبه -۲۱ مهرماه- با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و مدیرکل حوزه وزارتی و مدیران سازمان سینمایی برگزار شد.

در این مراسم از زحمات محمد خزاعی تقدیر و رائد فریدزاده به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی معرفی شد.

از سال ۹۰ بود که معاونت سینمایی ایران به سازمان امور سینمایی و سمعی بصری تغییر نام داد و اولین کسی که سکان ریاست آن را به دست گرفت، جواد شمقدری بود. پس از او حجت‌الله ایوبی، محمدمهدی حیدریان، حسین انتظامی و محمد خزاعی تاکنون بر مسند ریاست این سازمان تکیه زدند و با شروع به کار دولت چهاردهم، رائد فریدزاده به عنوان ششمین رئیس سازمان سینمایی معرفی شد.

فریدزاده متولد سال ۱۳۵۷ و دانش آموخته رشته ادبیات تطبیقی و فلسفه در دانشگاه های تهران، وین و برلین است که پس از اخذ دکتری در رشته ادبیات و فلسفه از دانشگاه فرای برلین و همکاری پژوهشی با مؤسسه تحقیقاتی مطالعات آسیایی آن دانشگاه، به عنوان عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی به تدریس و پژوهش مشغول است.

وی از سال ۱۳۹۷ به عنوان دبیر شورای عالی بین الملل سازمان امور سینمایی و معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوست.

خبر مرتبط
پیام محمد خزاعی در پی درگذشت سینماگر جوان کشور

اقتصادنیوز: رئیس سازمان سینمایی در پی درگذشت سینماگر جوان کشور، محمدجعفر باقری نیا پیامی منتشر کرد.



عضویت در کارگروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر، شورای فرهنگی کمیته ملی المپیک، شورای سیاستگذاری جشنواره جهانی فیلم، کارگروه تخصصی اقتصاد و فرهنگ اتاق بازرگانی،‌ شورای پژوهشی و شورای نشر دانشگاه شهید بهشتی، همچنین همکاری با جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان به عنوان مدیر بین الملل، از دیگر سوابق اجرایی رئیس جدید سازمان سینمایی است.

فریدزاده به عنوان داور با جشنواره‌های بین‌المللی زردآلوی طلایی ارمنستان، زیرو پلاس، پرسکوف روسیه، Smile هند، سینما حقیقت و ...همکاری کرده است.

وی آثار مختلفی در قالب کتاب و مقاله به زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی درباره فلسفه، ادبیات، هنر و سینما تالیف و در داخل و خارج از ایران ارائه یا منتشر کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید