اعطای پناهندگی در این کشور اروپایی تعلیق شد

کدخبر: ۶۷۸۸۱۶
اقتصادنیوز: دونالد تاسک نخست‌وزیر لهستان در اظهاراتی با اشاره به مشکلات به وجود آمده به دلیل سیل ورود مهاجران غیرقانونی به این کشور، تاکید کرد: به طور موقت اعطای حق پناهندگی را تعلیق خواهیم کرد.
اعطای پناهندگی در این کشور اروپایی تعلیق شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نخست‌وزیر لهستان با طرح این ادعا که بلاروس زمینه را برای ورود سیل مهاجران غیرقانونی به لهستان فراهم کرده است، گفت: این موضوع مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده و راهکار ما برای مقابله با این مساله، تعلیق موقت اعطای حق پناهندگی است.

تاسک با بیان اینکه در جلسه هیات دولت لهستان در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) طرح خود درباره این راهکار جدید را ارائه خواهد کرد، افزود: من این مساله را پیگیری می‌کنم تا همه کشورهای اروپایی راهکار جدید ما در قبال مهاجران غیرقانونی را به رسمیت بشناسند.

به نوشته رویترز، تاسک از دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) که به عنوان نخست‌وزیر لهستان انتخاب شد، سیاست سختگیرانه‌ای را در قبال مساله مهاجرت دنبال کرده و این سیاست از سوی مردم این کشور با استقبال زیادی مواجه شده است.

 آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا (Frontex) پیش تر اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۵۰ هزار پناهجو از کشورهای مختلف بدون کسب مجوز وارد خاک این اتحادیه شدند ولی کمیسیون اتحادیه اروپا اعتقاد دارد رقم مهاجران غیرقانونی بسیار بیشتر از اینهاست و می‌تواند به بیش از سه میلیون نفر هم برسد.

تحلیلگران می‌گویند: در سال ۲۰۲۴ همچنان آمار مهاجران غیرقانونی سرازیر شده به مرزهای اتحادیه اروپا افزایش خواهد داشت. کاترین وولارد مدیر شورای اروپایی پناهجویان می‌گوید احتمالاً سال آینده نزدیک به یک میلیون نفر پناهجو وارد اتحادیه اروپا خواهند شد.

به این تعداد جمعیت اوکراینی‌های گریخته از کشورشان را نیز باید اضافه کنید که بسیاری از کشورها مثل آلمان برای اسکان آنها تعهد داده‌اند. طبق گزارش شورای اروپا، حدود چهار میلیون و ۲۰۰ میلیون اوکراینی در سپتامبر ۲۰۲۳ در اتحادیه اروپا اسکان موقت دریافت کردند.

«دیوید کیپ» که بر روی سیاست مهاجرت آلمان و اروپا در موسسه «آلمان برای امور بین‌الملل و امنیت در برلین» کار می‌کند، می‌گوید: در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از تغییر روند وجود ندارد زیرا تعداد بحران‌ها در سراسر جهان در حال افزایش است و اتحادیه اروپا اکنون باید اصلاحات مورد انتظار در مورد پناهندگی را اجرا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید