کابینه اسرائیل جلسه اضطراری برگزار می‌کند

کدخبر: ۶۷۸۹۰۵
اقتصادنیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه یک جلسه کابینه برگزار خواهد کرد. زمان و مکان دقیق این نشست مشخص نیست.
کابینه اسرائیل جلسه اضطراری برگزار می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، روز جمعه، یک منبع به سی‌ان‌ان ‌گفت که کابینه درباره چگونگی واکنش به حمله موشکی ایران در 1 اکتبر صحبت کرده است، اما تصمیمی نگرفته است.

یک منبع در تهران با اطلاع از مذاکرات دیپلماتیک روز شنبه به سی‌ان‌ان گفت ایران به ایالات متحده و برخی کشورهای خاورمیانه اطلاع داده است که به هرگونه حمله جدید اسرائیل پاسخ خواهد داد.

استقرار سامانه تاد

مقامات آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که دولت بایدن در حال بررسی استقرار یک سامانه دفاعی در ارتفاع بالا (THAAD) در اسرائیل است.

یکی از دو مقام نظامی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است، هرچند بحث‌هایی در اواخر هفته گذشته در مورد استقرار یک سیستم تاد در اسرائیل انجام شد. استقرار تاد در اسرائیل مستلزم استقرار سربازان آمریکایی برای عملیاتی کردن این سیستم پیچیده است.

به نوشته الجزیره، بر اساس گزارش آوریل سرویس تحقیقات کنگره ایالات متحده، ارتش دارای هفت باتری از این سامانه است. هر یک از این باتری‌ها از شش کامیون پرتابگر، 48 رهگیر و تجهیزات رادیویی و راداری تشکیل شده است و برای عملیات به 95 سرباز نیاز دارد.

تاد به عنوان یک سیستم مکمل برای سامانه دفاع موشکی پاتریوت در نظر گرفته می‌شود، اما می‌تواند از منطقه وسیع‌تری دفاع کند و اهدافی را در بردهای 150 تا 200 کیلومتر هدف قرار دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات امروز بازار سرمایه

      اقتصادنیوز: رشدی که دیروز مهمان بورس بود ماندگار نشد و امروز مجددا با قرمزپوشی اغلب نمادهای بورسی به پایان رسید.

    کارگزاری مفید