مبینا نعمت‌زاده: من به 2 ائمه وابستگی دارم/ پوششی متفاوت از مادرم انتخاب کردم

کدخبر: ۶۷۸۹۲۷
اقتصادنیوز: من به اعتقادات شخصی هر فردی احترام می گذارم و این چیزی است که خانواده ام به من یاد داده اند. مادر من چادری است و من پوشش دیگری را انتخاب کرده ام که این باور را دارم که اگر کسی در دلش یکسری اعتقاداتی دارد نباید ظاهرش جوری باشد که دوست ندارد.
مبینا نعمت‌زاده: من به 2 ائمه وابستگی دارم/ پوششی متفاوت از مادرم انتخاب کردم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مبینا نعمت زاده عضو تیم ملی تکواندو بانوان که در مسابقات المپیک 2024 پاریس مفتخر به عنوان دومین بانوی مدال اور ایران در تاریخ المپیک شد در گفتگو با رسانه تابش کوثر درباره سطح این رقابت ها گفت : من در قرعه سختی بودم و در بازی دوم با آدریانا سرزو  نایب قهرمان دوره قبل و قهرمان سه دوره اروپا بازی داشتم که خدا را شکر نتیجه زحماتم را گرفتم.

دارنده مدال برنز المپیک 2024 پاریس ، با بیان اینکه در گذشته یکبار از ادریانا سرزو شکست خورده بودم ،  اظهار کرد : هر روز به عکس ادریانا نگاه می کردم تا برایم یک فرد عادی باشد و زمانی که  در زمین مسابقه با او رو به رو می شوم  یکدرصد هم استرس نداشته باشم و همین آمادگی ذهنی و خودباوری که داشتم باعث شد با تسلط پیروز مسابقه باشم .

وی با بیان اینکه  از سن ده سالگی با عضویت در تیم ملی تکواندو نونهالان ورزش حرفه ای را اغاز کردم ، عنوان کرد : در تمام این مدت هدفم گرفتن مدال المپیک 2024 بود که از همان موقع در ابتدای رمز موبایلم عدد 2024 را می گذاشتم و  تصویر مدال المپیک را نقاشی کردم و به دیوار اتاقم چسباندم زیرا ما باید هدفی را که داریم جلوی چشمانمان بگذاریم تا هر موقع که احساس ناامیدی کردیم  به صورت مکرر آن هدف را ببینیم و به خودمان قول بدهیم که از همه چیز برای رسیدن به هدفمان بگذریم . دارنده مدال نقره تکواندو قهرمانی آسیا 2022 چانچئون درباره دست آسیب دیده اش گفت : در تمرینی که داشتم دو تا از استخوان های دست راستم به صورت کامل خورد شد و نیاز به عمل جراحی دارد اما چون از رقابت ها دورم می کرد یک ماهی است که گچ گرفتم و باید تا مدت ها در گچ بماند که با همین دست هم تمریناتم را ادامه می دهم .

رمز موفقیت بانوی قهرمان

مبینا نعمت زاده در پاسخ به این سوال که اراده قهرمانان از کجا نشاَت می گیرد ، گفت : اراده یک چیز درونی است و شما باید در جلوی آینه با خودتان صحبت کنید که واقعا از این زندگی چه چیزی را می خواهید که من معتقدم هر باختی چه ورزشی و چه غیره  باید به آدم بر بخورد و با تمام وجود برای رسیدن به هدفش بجنگد.

وی با بیان اینکه رمز موفقیتم صبر کردن است ، اظهار کرد : من قبل از مسابقات المپیک دو تا شکست خیلی بدی داشتم و دو مدال جهانی را از دست دادم  که در واقع  این شکست ها همه را از من نامید کرده بود اما صبری که داشتم من را به المپیک رساند  چون به هدفم پایبند بودم و تلاش کردم و بالاخره به ان چیزی که دوست داشتم رسیدم.

الگوی بانوی قهرمان

قهرمان تکواندو نوجوانان آسیا 2022 در ادامه عنوان کرد : یک نفر خاص را به عنوان الگو انتخاب نکرده بودم بلکه زندگی نامه  ادم های بزرگ را می خواندم و هر چیزی که از ان فرد دریافت می کردم ، در یک دفترچه می نوشتم  .

وی افزود : به عنوان نمونه مایکل فلپس مدال های  المپیک زیادی دارد و درباره تصویر سازی این مدال ها می گوید " من لحظه به لحظه مسابقاتم را می دیدم که هر ثانیه چه اتفاقاتی می افتد و در چه ثانیه ای مسابقه را تمام می کنم " که من بعد از خواندن زندگی نامه ایشان تصمیم گرفتم  روی تصویر سازی هایم بیشتر تمرکز کنم و این کار  تاثیر زیادی بر روی من داشت.

ما مدیون شهدا هستیم

این بانوی قهرمان درباره اهدای مدالش به امام زمان و مردم گفت : خیلی ها مخصوصا در اینستاگرام بهم انتقاد کردند که گفتن این مطلب چه سودی برایت داشته است  در صورتی که این یک نیت کاملا دلی بود و نذری بود که انجامش دادم ، البته بعدا به من اطلاع دادند که بیشتر منتقدین با پیج های فیک که سر ریشه انها به  خارج از ایران بر می گشت  پیام گذاشته بودند ولی  به هر حال هر کسی اعتقاداتی دارد و من به دو تا از ائمه وابستگی دارم و  هر نذری که  به نیت امام حسین و امام زمان کردم به لطف خدا حاجت روا شدم و برای مسابقات المپیک   از پدرم خواستم که در کربلا باشد.

دومین بانوی مدال اور ایران در تاریخ المپیک در توصیه به دهه هشتادی ها گفت : من به اعتقادات شخصی هر فردی احترام می گذارم و این چیزی است که خانواده ام به من یاد داده اند . الان مادر من چادری است و من پوشش دیگری را انتخاب کرده ام که این باور را دارم که اگر کسی در دلش یکسری اعتقاداتی دارد نباید ظاهرش جوری باشد که دوست ندارد و به جوانان دهه هشتادی توصیه می کنم که اگر گره ای به کارشان خورد با نذر و توکل کردن به خدا گره اشان را باز کنند  چون عزت دست خداست  و هر چیزی که می خواهید از خدا بخواهید و راه های ارتباط با خدا وجود دارد که با نذر به ائمه اطهار می شود حاجت روا شد و من بارها از این طریق نتیجه گرفته ام .

مبینا نعمت زاده در پایان با بیان اینکه شهدا کسانی هستند که برای وطن جنگیدند، گفت: ما به خاطر این آرامشی که در کشور داریم مدیون شهدا هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید