روسیه کوتاه آمد/ کاهش تعداد دیپلمات‌های سفارت روسیه در این کشور

کدخبر: ۶۷۹۳۱۵
اقتصادنیوز: سفارت روسیه در نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کارکنان دیپلماتیک خود را برای انطباق با درخواست دولت این کشور کاهش می‌دهد.
روسیه کوتاه آمد/ کاهش تعداد دیپلمات‌های سفارت روسیه در این کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سفارت روسیه در نروژ با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، اعلام کرد: با توجه به درخواست دولت نروژ مبنی بر کاهش تعداد کارکنان دیپلماتیک سفارت روسیه تا ۱۷ اکتبر ۲۰۲۴ (۲۶ مهر)، بخش کنسولگری این سفارت از آن تاریخ تنها با دو دیپلمات به کار خود ادامه خواهد داد.

در بیانیه سفارت مسکو در نروژ به شهروندان روسی ساکن این کشور توصیه شده است که با توجه به تعداد کم دیپلمات‌های باقی مانده در این سفارتخانه، تاریخ انقضای گذرنامه‌های خود را بررسی کرده و از قبل برای تمدید گذرنامه‌های خود اقدام کنند.

این بیانیه می‌افزاید: سفارت روسیه اقداماتی برای حفظ کلیه خدمات کنسولی بدون لغو درخواست افرادی که قصد مراجعه به دفتر کنسولی در آینده نزدیک داشتند را انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه نروژ پیش از این اعلام کرده بود که روسیه ۱۰ دیپلمات این کشور را از سفارت نروژ در مسکو اخراج کرده است؛ اقدامی که به گفته مقامات مسکو به تلافی تصمیم نروژ برای اخراج دیپلمات‌های روس اتخاذ شده است.

وزارت خارجه نروژ با اعلام خبر اخراج دیپلمات‌هایش گفت روسیه از این دیپلمات‌ها خواسته است هرچه سریع تر خاک این کشور را ترک کنند.

رویترز نوشت: تصمیم مسکو پس از آن اتخاذ شد که نروژ ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) اعلام کرد ۱۵ مقام سفارت روسیه در اسلو را اخراج کرده است. دولت نروژ گفت این دیپلمات‌ها مقام‌های اطلاعاتی بودند که تحت پوشش دیپلمات فعالیت می‌کردند.

وزارت خارجه نروژ در بیانیه‌ای نوشت: سفیر ما امروز از سوی وزارت خارجه روسیه مطلع شده که ۱۰ نفر از دیپلمات‌های ما «نامطلوب» ارزیابی شده‌اند.

این وزارتخانه افزود: مقام‌های روسیه می‌گویند به تلافی اقدام نروژ به اخراج دیپلمات‌های نروژی تصمیم گرفته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید