دلایل ناکامی اسرائیل در ترور یحیی سنوار+ فیلم

کدخبر: ۶۷۹۴۰۶
اقتصادنیوز: یک کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به اینکه چرا اسرائیل نمی‌تواند یحیی سنوار را ترور کند باید گفت که در میان اعضای حماس از وسایل ارتباطی مدرن مانند تلفن همراه اساسا استفاده نمی‌شود و ردیابی آنها بسیار سخت است.
دلایل ناکامی اسرائیل در ترور یحیی سنوار+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، یک پرسش مهم پس از ترور سید حسن نصرالله مطرح این است: «چرا اسرائیل توانست او را ترور کند اما نمی‌تواند رهبران حماس همچون یحیی سنوار را در داخل غزه هدف قرار دهد؟ »

رحمن قهرمانپور، پژوهشگر مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه ساختار حماس و حزب‌الله تفاوت زیادی دارد، توضیح داد: «نوار غزه تحت کنترل حماس است و آنها تونل‌های زیرزمینی زیادی در آن منطقه ایجاد کرده‌اند. اما موقعیت حزب‌الله به این صورت است که داخل لبنان است و تحت تشکیلات دولت لبنان است. لذا محدودیت‌های حزب‌الله بیشتر از حماس است.»

 

وی افزود: «همچنین حزب‌الله برخلاف حماس همیشه یک سری محدودیت‌های درونی برای خود قائل بوده است.»

به گفته این کارشناس، در پاسخ به اینکه چرا اسرائیل نمی‌تواند یحیی سنوار را ترور کند باید گفت که در میان اعضای حماس از وسایل ارتباطی مدرن مانند تلفن همراه اساسا استفاده نمی‌شود و ردیابی آنها بسیار سخت است.  در عین حال، تا به امروز اسرائیل چندین بار مدعی شده که به ترور یحیی سنوار نزدیک شده‌اند اما چون حماسی‌ها زیر زمین و در تونل‌ها هستند و همه تونل‌ها شناسایی نشده، لذا ردیابی آنها به مراتب سخت‌تر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید