واکنش بورل به ضرب‌الاجلی که آمریکا برای اسرائیل تعیین کرد

کدخبر: ۶۷۹۸۸۰
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مهلت زمانی که آمریکا به رژیم صهیونیستی برای بهبود وضع انسانی در غزه داده است، انتقاد کرد.
واکنش بورل به ضرب‌الاجلی که آمریکا برای اسرائیل تعیین کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه از آمریکا به علت دادن مهلت زمانی یک ماهه بمنظور بهبود بحران انسانی در غزه انتقاد کرد و گفت که در این مدت، انسان‌های بسیار زیادی جان خود را از دست می‌دهند.

بورل پیش از نشست سران اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: آمریکا به اسرائیل گفته است که آنها باید شرایط حمایت انسانی برای غزه را بهبود بخشند اما آنها یک ماه وقت دادند. یک ماه تاخیر با سرعت فعلی کشته شدن مردم؛ انسان‌های زیادی هستند.

مقام‌های آمریکایی روز سه‌شنبه مدعی شدند که اسرائیل باید تا ماه آینده اقدام‌هایی را برای بهبود وضع انسانی در غزه انجام دهد یا با محدودیت‌های کمک نظامی آمریکا روبرو می‌شود.

رژیم صهیونیستی یک سال پیش و پس از عملیات طوفان الاقصی تجاوزات همه جانبه خود به منطقه بی دفاع غزه را آغاز کرد.

پس از یک سال حملات رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت بیش از 42 هزار فلسطینی شد، صدها هزار نفر از ساکنان غزه به مناطق ویران شده شمالی بازگشتند.

سیمون هریس، نخست وزیر ایرلند، گفت که اتحادیه اروپا به اندازه کافی تلاش نمی‌کند و او به همکاری با کشور اسپانیا برای تغییر پویایی در میان 27 کشور عضو اتحادیه ادامه خواهد داد.

وی گفت: اروپا هنوز از هر اهرمی که در اختیار دارد برای برقراری آتش بس استفاده نکرده است.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در بدو ورود به بروکسل، بر اختلافات در اروپا اشاره کرد و گفت که امنیت اسرائیل نباید به خطر بیفتد. ظاهرا صحبت‌های شولتز در واکنش به درخواست‌های امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از کشورها برای توقف ارائه تسلیحات تهاجمی بوده که اسرائیل می‌تواند در غزه از آنها استفاده کند.

شولتس گفت: همه معیارها مانند قوانین بین المللی باید رعایت شود. وقتی صحبت از کمک‌های مالی به غزه می‌شود، این برای جلوگیری از تشدید بیشتر جنگ است.

صدر اعظم آلمان اضافه کرد: با این حال، واضح است که حمایت از اسرائیل همچنین به این معناست که ما دائماً توانایی دفاعی اسرائیل را مثلاً با تأمین کالاهای نظامی یا سلاح، تضمین می‌کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید