دانشگاه آزاد: شهریه رشته‌های پزشکی 3 برابر نشده، 2 برابر شده/ فقط 5 درصد دانشجویان اعتراض دارند!

کدخبر: ۶۸۰۳۶۵
اقتصادنیوز: سخنگوی دانشگاه آزاد در واکنش به افزایش شهریه رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: برای کیفیت خوب آموزش لازم بود شهریه در رشته‌های علوم پزشکی افزایش پیدا کند اما افزایش شهریه به هیچ وجه بیش از سه برابر نبوده و حتی کمی کمتر از دو برابر است.
دانشگاه آزاد: شهریه رشته‌های پزشکی 3 برابر نشده، 2 برابر شده/ فقط 5 درصد دانشجویان اعتراض دارند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه ایران، محمد قربانی در این باره خاطر نشان کرد: افزایش شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی معمولاً بین ۱۰ تا ۲۵ درصد است، اما این بار افزایش شهریه در رشته‌های علوم پزشکی کمتر از دو برابر شده است. دلیل این افزایش به تورم سالیانه و هزینه‌های بالای زیرساخت‌های آموزشی و تجهیزات پزشکی برمی‌گردد.

وی همچنین اظهار داشت: تا به امروز بیش از ۷۰ درصد دانشجویان شهریه خود را پرداخت کرده و مراحل ثبت‌نام نهایی را انجام داده‌اند. حدود ۱۵ تا ۱۶ درصد دیگر نیز در حال بارگذاری مدارک خود هستند. تنها ۵ تا ۶ درصد از دانشجویان به شرایط شهریه اعتراض دارند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به در خواست جا به جایی برخی از دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: بعد از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش، دانشجویان می‌توانند بر اساس آیین‌نامه‌های این سازمان، درخواست جابه‌جایی به دانشگاه دیگر را ارائه کنند. البته برخی دانشجویان مطرح کرده‌اند که اگر از میزان شهریه آگاه بودند، شاید دانشگاه محل زندگی خود را انتخاب می‌کردند. به دانشجویان اطلاع‌رسانی کاملی صورت گرفته و آنها از این موضوع آگاه بودند.

طی پیگیری‌های مکرر روزنامه ایران سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی پاسخی در این زمینه نداده و نظرات دانشگاه نسبت به افزایش نجومی شهریه رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد، روشن نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید