خبر مهم سیمایی صراف درباره دانشجویان اخراجی+ فیلم

کدخبر: ۶۸۱۱۳۵
اقتصادنیوز: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پرونده‌ دانشجویان اخراجی را یک به یک مشاهده کردیم اگر مربوط به حوادث ۱۴۰۱ بود نظرات خود را به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم. اگر دانشجویان اعتراضی دارند، به دفتر بازرسی شکایات وزارت علوم اعلام کنند.
خبر مهم سیمایی صراف درباره دانشجویان اخراجی+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسین سیمایی صراف روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره پرونده دانشجویان اخراجی توضیح داد: ما پرونده‌ دانشجویان اخراجی را یک به یک مشاهده کردیم، اگر تخلف آموزشی یا غیرسیاسی داشته باشد، روند اعلام رای مربوط به خود را دارد.

وی افزود: موارد اخراجی دانشجویان که مربوط به حوادث ۱۴۰۱ بود را نیز یک به یک بررسی کردیم و نظرات خود را به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم اگر دانشجویان اعتراضی داشتند به دفتر بازرسی شکایات وزارت علوم اعلام کنند زیرا دانشگاه‌ها نمی‌توانند از تصمیم اداری تمرد کنند و در بخشنامه ابلاغی به دانشگاه‌ها نیز این مورد را اعلام کردیم.

خبر مرتبط
واکنش وزیر علوم به افزایش شهریه دانشگاه آزاد+ فیلم

اقتصادنیوز: وزیر علوم به افزایش شهریه دانشگاه آزاد واکنش نشان داد.

تحزب، در انتخاب روسا و مدیران دانشگاه‌ها نقشی ندارد

وزیر علوم همچنین درباره انتصاب روسای دانشگاه‌ها گفت: تحزب، نقشی در انتخاب روسا و مدیران دانشگاه‌ها ندارد و اگر مشخص شود فردی کنشگر سیاسی است و در مدیریت اعمال سیاست می‌کند در مدیریت جایی ندارد .

وی تاکید کرد: معیار ما در انتخاب مدیران ابتدا قانون است و فردی می‌تواند مدیریت کند که توان حداکثری برای ایجاد توافق داشته باشد و در مدیریت، اعمال سیاست نکند.

سیمایی با تاکید بر اینکه مدیر باید صلاحیت حرفه‌ای داشته باشد، گفت: مدیران دانشگاه‌ها باید با همه جریان‌های داخل دانشگاه، اساتید، دانشجویان بیشترین توافق را داشته باشد. از محبوبیت و مقبولیت در دانشگاه نیز برخوردار باشد زیرا اگر مقبولیت نداشته باشد نمی‌تواند مسائل را حل کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام

      اقتصادنیوز: ارزش دلاری بازار سهام به دنبال ریزش‌های پی‌درپی قیمت سهام به محدوده زیر ۱۱۰میلیارد دلار رسیده و این در…

    کارگزاری مفید