حمله پمپئو به دولت بایدن: اعتماد متحدان ما را از دست داده است

کدخبر: ۶۸۱۴۵۱
اقتصادنیوز: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، مدعی شد که سیاست خارجی دولت ترامپ عامل اعتماد متحدان عرب و اسرائیل به آمریکا بود.
حمله پمپئو به دولت بایدن: اعتماد متحدان ما را از دست داده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مایک پمپئو وزیر خارجه تندروی سابق آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور، سیاست خارجی دولت قبلی دونالد ترامپ را ستود و با حمله به دولت دموکرات کنونی جو بایدن گفت: این دولت، قدرت بازدارندگی و اعتماد متحدان ما را از دست داده است.

پمپئو در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، اسرائیل و متحدان عرب به ما اعتماد داشتند. آنها با ما همکاری می‌کردند و برای صلح و رفاه به رهبری ما توجه می‌کردند. اما این دولت قدرت بازدارندگی ما را از دست داده، اعتماد متحدان ما را از دست داده و بدترین دشمنان ما را فعال کرده است.»

خبر مرتبط
ترامپ از هریس جلو افتاد

اقتصادنیوز: بر اساس جدیدترین نظرسنجی ملی انجام شده، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در این کشور از «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات‌ها در انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان‌ماه) ۲ درصد جلو افتاده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) نیز در مصاحبه‌ای که روز پنجشنبه به وقت محلی انجام داد، توانایی هریس معاون رئیس‌جمهور برای نظارت بر روابط خارجی با چین در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور را به چالش کشید.

رئیس جمهور سابق آمریکا سپس مدعی شد که در صورت پیروزی هریس در انتخابات، شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین با هریس «مانند یک نوزاد» رفتار خواهد کرد.

ترامپ در طول حضورش در یک برنامه رادیویی گفت: «او خیلی سریع تمام شرایط را از بین خواهد برد. هریس حتی نخواهد فهمید چه اتفاقی افتاده است. این مانند یک استاد بزرگ شطرنج است که در مقابل یک مبتدی بازی می کند.»

خبر مرتبط
پمپئو وحشت زده شد/ بازدارندگی در برابر ایران را از دست داده‌ایم

پامپئو بابیان اینکه مسئله این نیست که ایران ظرف ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده به اسرائیل حمله خواهد کرد یا خیر باانتقاد از سیاست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «مسئله تداوم یک سیاست شکست‌خورده است.»

رئیس جمهوری سابق آمریکا سپس پیش بینی کرد که روابط آمریکا با سایر کشورها در نتیجه رهبری هریس آسیب خواهد دید.

ترامپ ادامه داد: «ما کشورمان را از دست خواهیم یا در جنگ جهانی سوم قرار خواهیم گرفت. ممکن است این اتفاق نیز بیفتد.»

ترامپ همچنین از عملکرد هریس و اظهارات اخیر او انتقاد کرد و اظهارات او را "شرم آور" خواند. در هفته های اخیر، هریس برای جلب حمایت رای دهندگان در مورد مسائلی از جمله اقتصاد تلاش کرده است.

«تیم والز» معاون کامالا هریس و نامزد دموکرات معاونت ریاست جمهوری آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور روز گذشته ادعا کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می خواهد دونالد ترامپ (نامزد جمهوریخواهان) در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری پیروز شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید