خانه‌تکانی دنیامالی در وزارت ورزش/ صدور 8 حکم انتصاب

کدخبر: ۶۸۱۹۴۷
اقتصادنیوز: وزیر ورزش و جوانان در حالی سه معاون مهم خود در حوزه ورزش را تغییر داد که همچنان معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه، دست نخورده باقی مانده است.
خانه‌تکانی دنیامالی در وزارت ورزش/ صدور 8 حکم انتصاب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، احمد دنیا مالی، وزیر ورزش و جوانان شب گذشته(شنبه) در احکامی جداگانه "معاون توسعه ورزش بانوان"، "معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی"، "سرپرست حقوقی، امور مجلس و استان‌ها"، "سرپرست مرکز حراست"، "سرپرست دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی"، "سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و نظارت ورزش قهرمانی"، "مشاور امور بانوان" و "بازرس ویژه" خود را منصوب کرد که معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه تغییر نکرد.

معاون توسعه ورزش بانوان

فریبا محمدیان که سابقه معاونت ورزش امور بانوان در دولت یازدهم، ریاست فدراسیون اسکیت، نایب رییسی فدراسیون والیبال و عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد از جمله سوابق مدیریتی و تحصیلی‌اش به شمار می‌آید، شب گذشته در حکمی از سوی احمد دنیا مالی، وزیر ورزش و جوانان به عنوان معاون توسعه ورزش بانوان، منصوب شد و این در حالی است که پیش از این مریم کاظمی‌پور عهده‌دار این سمت بود.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی

در حکم دیگری وزیر ورزش و جوانان حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین حسنخانی را که طبق اعلام این وزارتخانه از اساتید حوزه علمیه و صاحب‌نظر در حوزه فرهنگ و ورزش و علاوه بر تحصیلات دروس خارج فقه و اصول حوزه از دهه ۷۰ در حوزه ورزش و جوانان صاحب نظر بوده است را به عنوان معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی که پیش از این سینا کلهر عهده‌دار آن بود منصوب کرد.

بر اساس اعلام وزارت ورزش در سابقه فعالیت‌های اجرایی حسنخانی، مشاور معاون رییس‌جمهور در دولت یازدهم و مدیریت ستادی دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سماء نیز وجود دارد.

سرپرست حقوقی، امور مجلس و استان‌ها

دیگر حکم وزیر ورزش و جوانان مربوط به سید غنی نظری به عنوان سرپرست معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌ها بود؛ این معاونت پس از حدود ۱.۵ سال بلاتکلیفی در شرایطی که بدون معاون اداره می‌شد، تعیین تکلیف شد تا در نهایت توسط نظری که بر اساس اعلام وزارت ورزش دکتری حقوق و سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم و عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی و کمیسیون اصل نود را در کارنامه دارد، عهده‌دار این مسئولیت باشد.

سرپرست مرکز حراست

دیگر حکمی که شب گذشته از سوی وزیر ورزش و جوانان  صادر شد، قاسم ایمانی‌نژاد به عنوان سرپرست مرکز حراست این وزارت خانه بود.

سرپرست دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی

انتصاب محمد معانی به عنوان سرپرست دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان دیگر حکم صادر شده از سوی وزیر ورزش و جوانان بود.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و نظارت ورزش قهرمانی

وزیر ورزش و جوانان هم‌چنین محمدرضا عابدی محزون را به عنوان سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و نظارت ورزش قهرمانی منصوب کرد.

مشاور امور بانوان

در دیگر حکم صادر شده از سوی وزیر ورزش و جوانان، مریم کاظمی‌پور که پیش از این معاون توسعه ورزش بانوان بود به عنوان مشاور وزیر در امور ورزش بانوان منصوب شد.

بازرس ویژه وزیر

یکی دیگر از احکام صادر شده از سوی احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان انتصاب محسن مزجی به عنوان سمت بازرس ویژه وزیر ورزش و جوانان بود.

تغییرات ادامه دارد؟

در شرایطی که معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان همواره به عنوان پاشنه آشیل این وزارتخانه مطرح بوده و از اهمیت بسیار بالایی در ورزش ایران برخوردار است، اما مشمول تغییرات شبانه وزارت ورزش و جوانان نبود و در شرایطی که دنیامالی به تازگی در مورد تغییرات در معاونت‌های مختلف این وزارتخانه خبر داده بود، باید منتظر ماند و دید آیا معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه تغییر خواهد کرد؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید